Kiterjeszti a Waze-re alapozott autómegosztó szolgáltatását a Google a The Wall Street Journal beszámolója szerint. A társaság a programot a kaliforniai központja környékén indította el még májusban, ám ősztől San Franciscóra és környékére is kiterjesztik a tesztet.
A szolgáltatásban a valós idejű közlekedési információkat nyújtó Waze-en keresztül – az autóval rendelkezők és az utazni vágyók egymásra találhatnak. Ez a klasszikus autómegosztó modell és az Ubertől és a szintén San Franciscóból indult Lyfttől eltérően nem az az elsődleges célja, hogy kereseti lehetőséget kínáljon a sofőröknek, ezzel párhuzamosan pedig új alapokra helyezze a taxizást, hanem az ez irányba közlekedők összekapcsolása az elsődleges cél. A Google úgy állította be a tarifákat is, hogy ne igazán érje meg a sofőrök számára, hogy üzletszerűen foglalkozzanak ezzel a tevékenységgel. A Waze-en keresztül vállalt fuvarok esetében ugyanis mérföldenként legfeljebb 54 dollárcentet kérhetnek, ez pedig kevesebb, mint az Ubernél és a Lyftnél a legtöbb esetben. Emellett a Google egyelőre nem számol fel semmilyen díjat a közvetítésért.
A Google már 2009 óta kísérletezik az ilyen járművekkel, a cég önvezérlő autói azóta mintegy hárommillió kilométert tettek meg. A két korábban szövetséges társaság rivalizálása az elmúlt hónapokban lett egyre élesebb, amit jól mutat az is, hogy az Alphabet – a Google anyavállalata – egyik alelnöke, David Drummond a hét elején lemondott az Uber igazgatóságában betöltött pozíciójáról, amit az élesedő versennyel indokoltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.