Fel fog gyorsulni az M3-as metró felújításának programja – jelentette be Tarlós István főpolgármester, miután pénteken kétórás konzultációt folytatott Orbán Viktor miniszterelnökkel. A kormány biztosítani fog mintegy ötvenmilliárd forintot, vagyis a jelenlegi becslések szerint a bekerülési összeg és a várható uniós támogatás közötti különbséget. Tarlós szerint nem a főváros hibája, hogy a kivitelezési közbeszerzés még nem indult el (Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön azt mondta, hogy a csúszásért nem a kormány a felelős). Az elhúzódásnak az az oka, hogy nem kaptak még a kormánytól konkrét fedezetigazolást, és elhúzódtak a szakmai egyeztetések azzal kapcsolatban, hogy a kormány rá akar látni országosan az uniós nagy pályázatokra – emelte ki a főpolgármester, és azt is közölte, hogy ha tíz napon belül nem írják ki a kivitelezési közbeszerzési pályázatot, akkor kezdeményezi a Fővárosi Közbeszerzési Kft. cégvezetőjének leváltását. Tarlós most arra számít, hogy a metrófelújítási munkának várhatóan február végén, március elején el kell indulnia. (Korábban azzal számoltak, hogy a beruházás idén novemberben elkezdődik.) A találkozón azt is tisztázták, hogy a metrófelújítás miatt szükséges buszpótlás kapcsán felmerülő teljes többletköltséget az államnak kell kifizetnie.
A HÉV-vonalak állam általi visszavétele az utasoknak nem jelent változást – mondta el a főpolgármester, és arra is emlékeztetett, hogy az állam 2015-ben nem fizette ki a helyközi közlekedés árát, a főváros a kapott 24 milliárd forintot csak és kizárólag helyi közlekedésre fordíthatta, különben törvénysértést követett volna el, más pénzt pedig nem kapott az államtól.
A 4-es metró uniós támogatási szerződéséből fakadó dugódíj kapcsán pedig azt emelte ki Tarlós István, hogy jogszabályi akadály miatt, azaz nem a főváros hibájából nem tudják befizetni. Szó sincs arról, hogy az esetleges uniós büntetésnek akár a 21 százalékát a főváros akarná kifizetni, a fővárosnak egy fillért sem kell állnia – emelte ki Tarlós. Ha nem lesz dugódíj, az érinteni fogja az állami költségvetést, hiszen az államnak „a zsebébe kell nyúlnia”, és növelnie kell a BKV finanszírozását, azt ugyanis csökkentette volna a dugódíjból származó bevétel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.