Kacsának bizonyultak az Apple háza tájáról kiszivárgott hírek, melyek szerint a technológiai óriás marad a kaptafánál, és nem foglalkozik közvetlenül autógyártással. A Financial Times úgy tudja, hogy a cég a luxus sportautóiról és Forma–1-es csapatáról világhírű brit McLarenben szeretne stratégiai részesedéshez jutni, míg a The New York Times szerint a San Franciscó-i, elektromos hajtású kétkerekű járműveket tervező Lit Motors felől is érdeklődnek. Utóbbi egy kétszemélyes zárt „motoron” dolgozik, melyben egymás mögött ül sofőr és utasa, és giroszkópos rendszer gondoskodik arról, hogy a jármű véletlenül se borulhasson fel. A Lit Motors fejlesztései során számos, az önvezető autózáshoz kapcsolódó újítást védetett le, ezekhez a számára is fontos szabadalmakhoz férne hozzá az Apple, ha felvásárolná a startupot. Ezzel a szándékával azonban nincsen egyedül: az Audi, a Mercedes és egy meg nem nevezett dél-koreai autógyártó is megvenné a céget.
Az Apple-nél több száz mérnök dolgozik egy autó formatervein, a munkával 2020-ra kellene elkészülniük. A cég jelenleg az önvezető szoftver fejlesztésére fókuszál, de minden híresztelés ellenére nem mondott le végleg arról, hogy prémiumkategóriás saját autóval lépjen a piacra. Ebben tökéletes partnere lehetne a McLaren, amelynek – erős márkaneve mellett – jelentős tapasztalata van a gyártás terén, autói 200 ezer dollárról indulnak. Ráadásul a 232 milliárd dolláros készpénzállománnyal rendelkező Apple szempontjából viszonylag olcsón megszerezhető, értékét 1,3–2 milliárd dollár közé teszik. Egyelőre azonban nem eladó, ezt Michael Flewitt vezérigazgató egyértelműsítette, hozzátéve, hogy sem az Apple-lel, sem mással nem folytatnak tárgyalásokat. Nincsenek is rászorulva a pénzre, hiszen fő tulajdonosuk – 55 százalékos pakettel – a bahreini királyság állami befektetési cége, a Mumtalakat Holding, mellette a luxemburgi TAG-csoportnak 11, Ron Dennis McLaren Forma–1-es csapatfőnöknek pedig 10 százaléka van.
A Bloombergnek nyilatkozó szakértők szerint az évi pár ezer méregdrága sportkocsit gyártó McLaren stratégiai befektetés lenne az Apple számára, de többek szerint a Tesla megvételével közelebb kerülne céljai megvalósításához, bár az öntörvényű, saját útját járó Elon Musk alapító-vezérigazgatóval nehézkes lenne az együttműködés. Ha megvenné a McLarent, az lenne a második legnagyobb akvizíció az Apple történetében azután, hogy a 2014-ben 3 milliárd dollárt fizettek a Dr Dre és Jimmy Iovine által alapított, fej- és fülhallgatókat gyártó Beats Electronicsért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.