Várhatóan szeptember végén, október elején kötheti meg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. a nyertes ajánlattevővel azt a szerződést, amelynek alapján az az M3-as metró vonalán szállítja majd az utasokat autóbuszaival a metrófelújítás alatt. A szerződéskötéshez biztosítani kell a forrásokat, épp ezért a Fővárosi Közgyűlés szerdai határozatában felkérte Tarlós István főpolgármestert, hogy gondoskodjon az autóbuszos szolgáltatási szerződés pénzügyi fedezetének a főváros mindenkori költségvetésében és a BKK üzleti terveiben való szerepeltetéséről. A 3-as metró pótlásáról szóló kormányhatározat szerint a kormány költségvetési támogatást nyújt a Fővárosi Önkormányzatnak a 150 metrópótló busz szolgáltatása megrendelésével járó esetleges többletköltségek fedezetéül.
Eredetileg a BKV autóbuszokat akart vásárolni, az ezzel kapcsolatos pályázatot le is zárta, a nyertes a lengyel Solaris cég lett. Később azonban a kormányzat javaslatára a vásárlás lekerült a napirendről, és a július 12-én elindított új pályázatot a BKK már szolgáltatás vásárlására írta ki. A jelentkezők bírálatát a BKK elvégezte, s megindította a közbeszerzési eljárás ajánlattételi szakaszát.
Mivel időközben változott a beszerzés tartalma, a főváros arra kért garanciát a kormánytól, hogy a buszvásárlás és a szolgáltatásbeszerzés költsége közötti különbözetet fedezze. Erre a kabinet kötelezettséget vállalt. Most pedig, hogy a Fővárosi Közgyűlés elfogadta a finanszírozásról szóló javaslatot – jogorvoslati eljárással nem számolva – a BKK egy-másfél hónap múlva megkötheti a szerződést a szállítóval.
A közgyűlés arról is döntött, hogy november elsejével létrejön a Budapesti Helyiérdekű Vasút Zrt. (BHÉV), miután a HÉV-ágazat kiválik a BKV Zrt.-ből. Ezzel egy hosszú ideje tartó helyzet zárul le. A főváros ugyanis nehezményezte, hogy az állam nem fedezi az agglomerációs közlekedés költségeit, és szívesen megvált volna ezektől a busz- és HÉV-járatoktól. A főváros azért sem vált meg könnyen a HÉV-től, mert ezek felújítása százmilliárd forintot igényelt volna.
A kormány februárban döntött arról, hogy a Budapest környéki elővárosi közlekedés egységesen állami megrendelési és lebonyolítási keretek között működjön. Ehhez le kellett választani a BKV-ról a HÉV-et. A vagyonmegosztás során a BHÉV működéséhez szükséges eszközök és azok elválaszthatatlan részei, valamint az ezekhez szorosan kapcsolódó vagyontárgyak kerülnek a BHÉV tulajdonába. A kiválás után a BHÉV saját tőkéje több mint 18 milliárd forint lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.