BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Okosban oldják meg az informatikát a kis cégek

Az alapszintűnek tekinthető digitális megoldásokat széleskörűen alkalmazzák, a professzionális infokommunikációs szolgáltatások nyújtotta lehetőségekkel kevésbé vagy egyáltalán nem élnek a magyar kkv-k.

A magyarországi kis- és középvállalkozások döntő többsége még mindig csak árbevétele kevesebb, mint egy százalékát fordítja infokommunikációra – mondta Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatásaiért felelős vezérigazgató-helyettese egy sajtóbeszélgetésen. Az alapszintűnek tekinthető digitális megoldásokat széleskörűen alkalmazzák, a professzionális infokommunikációs szolgáltatások nyújtotta lehetőségekkel kevésbé vagy egyáltalán nem élnek. Egyebek között ez derül ki a Telekom megbízásából, a BellResearch által végzett friss kutatásból – mondta Árvai Gergely, az IT-szolgáltatások marketingmenedzsment ágazatvezetője. Az adatokból kiderül, hogy a növekedéshez valójában a tudás hiányzik: a digitalizációval való lépéstartást kevesen sorolják a fontos kihívások közé.

A felmérés eredményei szerint a magyar vállalkozások többsége mégis „okosban oldja meg” az informatikát – fogalmazott Árvai - , vagyis az IT üzemeltetést a vállalkozások nagy többsége házon belül oldja meg, kisebb vállalkozások esetében a cégvezető végzi, míg nagyobb KKV-cégek esetében már van dedikált informatikai vezető vagy munkatárs.

A reprezentatív kutatásból az is kiderül, hogy valójában a magyar KKV-k működése offline, bár a legalapvetőbb online módok terjednek, de a professzionális online lét még nem. A cégek kevesebb, mint felének van saját internetes honlapja, de csak a vállalkozások egyharmadának van Facebook-oldala.

A KKV-k körében az alapvető felhő szolgáltatások ismertek, a társaságok 15 százaléka használja ezeket és a felhő-szolgáltatásokra fordított kötés dinamikusan nő. A cégek tehát – a biztonság terén - egyre kevésbé félnek a felhő-szolgáltatásoktól. Ugyanakkor a professzionális, komplex felhő-szolgáltatások elfogadottsága és használata még továbbra is alacsony.

A magyar KKV-k digitális ellátottsága, illetve az ilyen megoldások használta kapcsán az mondható, hogy a pohár felég üres-félig tele, de folyamatosan telítődik – mondta Árvai. E téren a magyar KKV a középmezőnyben van, a régióban pedig nem állunk rosszul – fogalmazott Lakatos.

A Telekom összefogott a Mollal, az E2 Hungary Zrt –vel (ez utóbbi a MET Holding AG és a Magyar Telekom Nyrt. vegyesvállalata) – és a Telekom KKV-ügyfelei kedvezményesen szerezhetnek be üzemanyagot, áramot és gázt – jelentett be Lakatos Péter.

Magyarországon körülbelül 255 ezer KKV van, ők 2,1 millió főnek adnak munkát. A Telekom 30 ezer közepes, és 170 ezer kisvállalkozással áll üzleti kapcsolatban. A Telekomnak háromezer KKV-beszállítója van. A magyar KKV-k tavaly összességében 225 milliárd forint értékben vettek igénybe távközlési és informatikai szolgáltatásokat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.