A magyarországi kis- és középvállalkozások döntő többsége még mindig csak árbevétele kevesebb, mint egy százalékát fordítja infokommunikációra – mondta Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatásaiért felelős vezérigazgató-helyettese egy sajtóbeszélgetésen. Az alapszintűnek tekinthető digitális megoldásokat széleskörűen alkalmazzák, a professzionális infokommunikációs szolgáltatások nyújtotta lehetőségekkel kevésbé vagy egyáltalán nem élnek. Egyebek között ez derül ki a Telekom megbízásából, a BellResearch által végzett friss kutatásból – mondta Árvai Gergely, az IT-szolgáltatások marketingmenedzsment ágazatvezetője. Az adatokból kiderül, hogy a növekedéshez valójában a tudás hiányzik: a digitalizációval való lépéstartást kevesen sorolják a fontos kihívások közé.
A felmérés eredményei szerint a magyar vállalkozások többsége mégis „okosban oldja meg” az informatikát – fogalmazott Árvai - , vagyis az IT üzemeltetést a vállalkozások nagy többsége házon belül oldja meg, kisebb vállalkozások esetében a cégvezető végzi, míg nagyobb KKV-cégek esetében már van dedikált informatikai vezető vagy munkatárs.
A reprezentatív kutatásból az is kiderül, hogy valójában a magyar KKV-k működése offline, bár a legalapvetőbb online módok terjednek, de a professzionális online lét még nem. A cégek kevesebb, mint felének van saját internetes honlapja, de csak a vállalkozások egyharmadának van Facebook-oldala.
A KKV-k körében az alapvető felhő szolgáltatások ismertek, a társaságok 15 százaléka használja ezeket és a felhő-szolgáltatásokra fordított kötés dinamikusan nő. A cégek tehát – a biztonság terén - egyre kevésbé félnek a felhő-szolgáltatásoktól. Ugyanakkor a professzionális, komplex felhő-szolgáltatások elfogadottsága és használata még továbbra is alacsony.
A magyar KKV-k digitális ellátottsága, illetve az ilyen megoldások használta kapcsán az mondható, hogy a pohár felég üres-félig tele, de folyamatosan telítődik – mondta Árvai. E téren a magyar KKV a középmezőnyben van, a régióban pedig nem állunk rosszul – fogalmazott Lakatos.
A Telekom összefogott a Mollal, az E2 Hungary Zrt –vel (ez utóbbi a MET Holding AG és a Magyar Telekom Nyrt. vegyesvállalata) – és a Telekom KKV-ügyfelei kedvezményesen szerezhetnek be üzemanyagot, áramot és gázt – jelentett be Lakatos Péter.
Magyarországon körülbelül 255 ezer KKV van, ők 2,1 millió főnek adnak munkát. A Telekom 30 ezer közepes, és 170 ezer kisvállalkozással áll üzleti kapcsolatban. A Telekomnak háromezer KKV-beszállítója van. A magyar KKV-k tavaly összességében 225 milliárd forint értékben vettek igénybe távközlési és informatikai szolgáltatásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.