Gyenge forgalmi adatokat produkált a brit luxusipar egyik kiemelkedő képviselője, a Burberry. A divatház a szeptemberrel zárult hat hónapban 4 százalékkal alacsonyabb, 1,16 milliárd fontos bevételre tett szert. Ebben az amerikai és a hongkongi kereslet drasztikus visszaesése döntő szerepet játszott, s ezt a hatást az uniós kilépésről szóló június végi népszavazást követő erős fontgyengülést kihasználó turisták nagy-britanniai költései sem tudták teljes mértékben kompenzálni. A briteknél 30 százalékkal ugrott meg a forgalom, ez volt e tekintetben az első pozitív negyedév az elmúlt egy év során – írja a Reuters.
Az idén 160 éves cég Burberry volt eddig a Brexit egyik „haszonélvezője”, befektetők ugyanis arra számítottak, hogy a gyenge font exportsegítő hatása felpörgeti a cég eladásait, amely amúgy forgalmának 80 százalékát külföldön bonyolítja le. Egyelőre ez nem igazolódott, s ennek is köszönhető, hogy a gyorsjelentés közreadását 9 százalékos árfolyamzuhanás követte, ilyen nagy, napon belüli zuhanásra négy éve nem volt példa. Mindamellett a Burberry nyereséges marad az idei üzleti évében, a vállalat tavalyi fontárfolyamon 105 milliós profittal számol, de az árfolyamhatás ezt 20 millióval megdobhatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.