BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Betett a Brexit a 160 éves ruhacégnek is

Gyenge forgalmi adatokat produkált a brit luxusipar egyik kiemelkedő képviselője, a Burberry. A divatház a szeptemberrel zárult hat hónapban 4 százalékkal alacsonyabb, 1,16 milliárd fontos bevételre tett szert. Ebben az amerikai és a hongkongi kereslet drasztikus visszaesése döntő szerepet játszott, s ezt a hatást az uniós kilépésről szóló június végi népszavazást követő erős fontgyengülést kihasználó turisták nagy-britanniai költései sem tudták teljes mértékben kompenzálni. A briteknél 30 százalékkal ugrott meg a forgalom, ez volt e tekintetben az első pozitív negyedév az elmúlt egy év során – írja a Reuters.

Az idén 160 éves cég Burberry volt eddig a Brexit egyik „haszonélvezője”, befektetők ugyanis arra számítottak, hogy a gyenge font exportsegítő hatása felpörgeti a cég eladásait, amely amúgy forgalmának 80 százalékát külföldön bonyolítja le. Egyelőre ez nem igazolódott, s ennek is köszönhető, hogy a gyorsjelentés közreadását 9 százalékos árfolyamzuhanás követte, ilyen nagy, napon belüli zuhanásra négy éve nem volt példa. Mindamellett a Burberry nyereséges marad az idei üzleti évében, a vállalat tavalyi fontárfolyamon 105 milliós profittal számol, de az árfolyamhatás ezt 20 millióval megdobhatja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.