BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellélegezhetnek a bérlők: Maradhatnak a bódék az M3 vonalán

Elképzelhető, hogy mégsem kell majd kiköltözniük az M3-as metró vonalán található üzletek bérlőinek. „Amennyiben elmaradna az M3-as metróállomások felújítása, vélhetően nem változnának a jelenlegi bérlemények sem, így a bérlői szerződések sem” – közölte a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt.

Korábban, vagyis amikor még úgy látszott, hogy biztosított az állomások felújításának költsége, a BKV azzal számolt, hogy az M3-as vonal felújítása és átalakítása során számos jelenlegi bérlemény, illetve annak alapjául szolgáló terület megszűnik, azokat elbontják. Mostanra kiderült, hogy a kivitelezésre kiírt közbeszerzési pályázatban szereplő ajánlati árak meghaladhatják a beruházás tervezett, 137,5 milliárd forintos költségét, és mi­után más forrás egyelőre nem látszik, a főváros a kisebb rosszat választja. A rendelkezésre álló pénzt az infrastruktúra felújítására fordítanák, és elmaradna az állomások felújítása.

„Az M3 felújítása okán egyelőre nem mondott fel egyetlen bérleti szerződést sem” – emelte ki a BKV, azt viszont hangsúlyozták, hogy a metróalagutak elemeinek felújítása önmagában is az állomások utasforgalom előli elzárását eredményezné. A bérlőket akkor fogják mindezekről értesíteni, amikor már konkrét időpontok és műszaki tartalom ismeretében tényeket tudnak leírni.

A felújítás három ütemben történik majd. Az elsőben az északi és déli szakaszt, a második ütemben a középső, vagyis a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti szakaszt építik át. Ezért egyidejűleg mindig csak az adott szakaszt és az annak a területén lévő bérlemények egy részét zárják be.
A BKV Zrt.-nek 55 bérleti szerződése van az M3 metróvonal mentén, az aluljárókban, illetve a peronokon lévő, közel 110 bérleményre. Ezekben a szerződésekben megfelelő pontok szabályozzák a rendes, illetve az üzemszerű működés körében történő felmondás lehetőségét.

A teljes vonal összes üzletére havonta körülbelül 19,5 millió forint, évente több mint kétszázmillió forint az elérhető bérleti díj, tehát a BKV a lezárások során ennek az arányos részéről lesz kénytelen lemondani. A közlekedési vállalat a felújítás adta keretek között mindent elkövet, hogy a bérlői minél tovább működhessenek, a bezárásból eredő bevételkiesésük minél kisebb legyen – hangsúlyozta a társaság.

Eredetileg azt tervezték, hogy idén novemberben elkezdik az M3-as metró felújítását, ami így 2019-ben befejeződött volna. Idővel a kezdés határidejét egyre későbbre tolták, a város vezetése most még abban bízik, hogy jövő márciusban elkezdődhetnek a fejlesztések, és a 2019 végi céldátum még tartható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.