A világ nagy olajcégei sorra igazítják hozzá stratégiájukat az alacsony nyersolajárakhoz, de közülük a Mol döntött a leghatározottabb váltásról a The Wall Street Journal szerint.
Az amerikai lap úgy véli, hogy a magyarországi központú csoport lépése igen jól szemlélteti azt is, miként változik meg a nagy olajcégek környezete. Természetesen léptek a szakma óriásai is, például a Royal Dutch Shell, az Exxon Mobil, a BP vagy az állami Saudi Aramco is. Miközben például az utóbbi mögött álló Szaúd-Arábia az OPEC befolyásos tagjaként az energiaár-növelő erőfeszítések élére állt, addig az olajcégek igyekeznek nagyobb keresletet generálni termékeiknek. Egyre több pénzt fektetnek a petrolkémiába, több gázt hoznak fel, leszorítják a költségeiket, és megjelennek az alternatív energiák, például a napenergia piacán.
A Mol azonban teljesen újragondolta eddigi tevékenységét, amely a motorüzemanyagok előállítására összpontosított. Nemcsak az alacsony olajárak esetleges fennmaradását, hanem a benzin és a dízel iránti kereslet lassú csökkenését is feltételezte, amikor teljes lendülettel a petrolkémia felé fordult. „Bár megmarad az üzemanyag iránti kereslet, de az igények pangására, 2030 után pedig az esésére számítunk Kelet-Európában” – idézi a lap Simola Józsefet, a csoport pénzügyi vezetőjét. A Mol végcélként a mindennapokban használt, illetve a magas hozzáadott értékű műanyag termékek majdani előállítására készül, amelyek iránt egyre erősebb keresletre számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.