Még mindig képes elcsavarni a járókelők fejét a Kecskeméten gyártott kupé: egyrészt tényleg szép, másrészt Magyarországon leginkább az autókat Nyugatra szállító kamionokon találkozik vele az átlagember, harmadrészt a tesztautó matt ezüst színe is feltűnő. Nem egyszerű fóliáról van szó, az ajtófalcoknál is látni, hogy tényleg ilyen a fényezés. Ezenkívül az autó a használat során is átlagon felüli odafigyelést kíván, meg gyakori mosólátogatást.
A Sport kivitel nemcsak hét lóerővel erősebb motort jelent, itt már piros csíkokkal feldobott AMG megjelenési csomag és felniszett is jár, az utastérben a biztonsági övek, a díszvarrás és a szellőzők pereme lett piros. Szerencsére nem csak optikai az eltérés: AMG sportfutómű, közvetlenebb kormányzás, hangosabb motor és Sport módban engedékenyebb menetstabilizáló növeli a vezetési élményt. Magyarországon annyira kell vigyázni a peres abroncsokra, hogy csak úgy nem esik be az ember a kanyarokba, a jól ismert szakaszokon viszont nagyot lehet autózni, feltéve, hogy előtte gondosan átvettük a váltóvezérlést az elektronikától. Utóbbi mindenképpen spórolni akar, hamar felkapcsol, még akkor is, ha Sport programra állítottuk át az autó viselkedését. Van némi motorhang, de alapvetően a kipufogót halljuk, ami így is remek aláfestést ad, egyébként meg zötykölődünk az úthibákon, mert a felfüggesztés semmit nem bocsát meg. A 2,0 literes turbómotor a maga 218 lóerejével nincs túlzottan kihegyezve, akkor is érdemi gyorsításra képes, ha nem kapcsolunk vissza, de nem valami takarékos: néhány lendületes próbálkozást leszámítva, a forgalom ritmusában közlekedtünk, így jött ki a 10,5 l/100 kilométeres tesztátlag.
Amúgy a CLA nem sokat változott a modellfrissítés alkalmával, az utastér ahhoz képest tágas, hogy kívülről mit mutat a karosszéria. Értsd: az ajtónyílások szűkek, de mögöttük egészen jól használható a tér. A kilátásról már nem mondható el ugyanez, a második sorban előrefelé a hatalmas üléstámlák, oldalra meg a résnyi és magasan lévő ablakok takarnak be a látómezőbe. A piros részletek mellett a hasítottbőr műszerfalbetét és tetőkárpit is hatásos eszköze annak, hogy már álló helyzetben is sportos hatás érje az utasokat. Érdemes jó alaposan átgondolni, hogy pontosan milyen extrákra van szüksége az embernek: a tesztautóhoz például olyan sok tételt rendeltek – köztük a legjelentősebb a különleges fényezés –, hogy az így még a Mercedes-AMG CLA 45 4Maticnál is drágább lett. Szóval, akinek a sportos vezetési élmény fontosabb a megjelenésnél, az ennyi (anyagi) erővel nyugodtan választhatja a sorozat csúcsmodelljét, 163 lóerővel nagyobb teljesítménnyel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.