BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Izmos, összkerékhajtású és magyar gyártású

A Mercedes CLA modellsorozatának második legerősebb változatát próbáltuk ki, a Sport-csomagos 250-est, és nem csalódtunk

Még mindig képes elcsavarni a járókelők fejét a Kecskeméten gyártott kupé: egyrészt tényleg szép, másrészt Magyarországon leginkább az autókat Nyugatra szállító kamionokon találkozik vele az átlagember, harmadrészt a tesztautó matt ezüst színe is feltűnő. Nem egyszerű fóliáról van szó, az ajtófalcoknál is látni, hogy tényleg ilyen a fényezés. Ezenkívül az autó a használat során is átlagon felüli odafigyelést kíván, meg gyakori mosólátogatást.

A Sport kivitel nemcsak hét lóerővel erősebb motort jelent, itt már piros csíkokkal feldobott AMG megjelenési csomag és felniszett is jár, az utastérben a biztonsági övek, a díszvarrás és a szellőzők pereme lett piros. Szerencsére nem csak optikai az eltérés: AMG sportfutómű, közvetlenebb kormányzás, hangosabb motor és Sport módban engedékenyebb menetstabilizáló növeli a vezetési élményt. Magyarországon annyira kell vigyázni a peres abroncsokra, hogy csak úgy nem esik be az ember a kanyarokba, a jól ismert szakaszokon viszont nagyot lehet autózni, feltéve, hogy előtte gondosan átvettük a váltóvezérlést az elektronikától. Utóbbi mindenképpen spórolni akar, hamar felkapcsol, még akkor is, ha Sport programra állítottuk át az autó viselkedését. Van némi motorhang, de alapvetően a kipufogót halljuk, ami így is remek aláfestést ad, egyébként meg zötykölődünk az úthibákon, mert a felfüggesztés semmit nem bocsát meg. A 2,0 literes turbómotor a maga 218 ló­erejével nincs túlzottan kihegyezve, akkor is érdemi gyorsításra képes, ha nem kapcsolunk vissza, de nem valami takarékos: néhány lendületes próbálkozást leszámítva, a forgalom ritmusában közlekedtünk, így jött ki a 10,5 l/100 kilométeres tesztátlag.

Amúgy a CLA nem sokat változott a modellfrissítés alkalmával, az utastér ahhoz képest tágas, hogy kívülről mit mutat a karosszéria. Értsd: az ajtónyílások szűkek, de mögöttük egészen jól használható a tér. A kilátásról már nem mondható el ugyanez, a második sorban előrefelé a hatalmas üléstámlák, oldalra meg a résnyi és magasan lévő ablakok takarnak be a látómezőbe. A piros részletek mellett a hasítottbőr műszerfalbetét és tetőkárpit is hatásos eszköze annak, hogy már álló helyzetben is sportos hatás érje az utasokat. Érdemes jó alaposan átgondolni, hogy pontosan milyen extrákra van szüksége az embernek: a tesztautóhoz például olyan sok tételt rendeltek – köztük a legjelentősebb a különleges fényezés –, hogy az így még a Mercedes-AMG CLA 45 4Maticnál is drágább lett. Szóval, akinek a sportos vezetési élmény fontosabb a megjelenésnél, az ennyi (anyagi) erővel nyugodtan választhatja a sorozat csúcsmodelljét, 163 lóerővel nagyobb teljesítménnyel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.