Alig változott 2017 elején a hazai útdíjrendszer, és várhatóan az év további részében sem lesz drágulás a Magyar Közlekedés értesülése szerint. Az útdíjas szakaszok köre január 1-jétől egyedül a tavaly októberben átadott Hegyfalu–Csorna-szakasszal Szombathelyig teljes hosszban elkészült M86-ossal bővült. E beruházásnak köszönhetően be lehetett vezetni a megyei matricák sorából egyedül még hiányzó Vas megyei matricát is. Mintegy másfél éve a legtöbb hazai gyorsforgalmi út díjköteles, sok járművezető mégis fizetés nélkül hajt rá egyes szakaszokra. Tavaly az összes pótdíjnak körülbelül az ötödét az M0-s autóút egyes részeit matrica nélkül használókra rótták ki, pedig tudható, hogy az autóutat vagy autópályát jelző tábla egyúttal azt is jelenti, hogy díjköteles szakasz következik.
Ettől az évtől a már meglévő heti, tíznapos, havi és éves, azaz időalapú matricák mellett megjelent egy területi alapú éves matricatípus is, mégpedig a D1M, D1, D2, U és B2 kategóriába tartozó járműveknek. Mint az Útdíj.hu-n olvasható, ez a matrica egy megye gyorsforgalmi díjköteles úthálózatán használható. Talán valamikor lesz a személyautósok számára egynapos matrica is. A Napi.hu minapi beszámolója alapján a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megfontolná, hogy a személyautókra is kiterjessze a megtett úttal arányos autópályadíj rendszerét. Ennek az a feltétele, hogy sokan kérjék ezt a lehetőséget. Az év elején változtak a sebességhatárok egyes hazai autópályákon és autóutakon. E határok mindegyikét alaphelyzetben is felül kell vizsgálni ötévente, szükség esetén bármikor módosíthatja is őket a Magyar Közút Zrt. (MK), a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a rendőrség is – írja a Vezess című portál –, ha azt a balesetek száma, az út minősége vagy az üzemeltetés tapasztalatai indokolják.
Az MK tavaly 225 kilométernyi gyorsforgalmi utat és további 1300 egyéb főutat ellenőrzött, majd tizenkét helyen a korábbinál alacsonyabb, négy helyen pedig magasabb sebességhatárokat írt ki. Szigora az M1-es autópálya öt szakaszát érintette, ezeken óránként 130 kilométer helyett most csak 100-zal lehet haladni a pályaszerkezet elhasználódása miatt. A 7-es főút három szakaszán is csak 40–70 kilométerrel lehet haladni, és lassítani kell a 27-es, a 25-ös, a 102-es és a 811-es néhány kilométerén is. A sebességkorlátozás a 4-es, a 6-os, a 7-es és a 21-es főút egyes részein enyhült, illetve megszűnt. A Magyar Közút 2015-ben jellemzően az addig életben lévőnél gyorsabb haladást engedett meg. Egy tábla cseréje a szakportál szerint évek óta – minden költségösszetevőjével együtt – átlagosan 15 400 forintba kerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.