Izgalmas koncepcióval állt elő január elején a Nintendo, a társaság új játékkonzolja ugyanis igazi kettő az egyben készülék lett. Egy dokkolónak köszönhetően a televízióhoz csatlakoztatva ugyanúgy lehet játszani a Switchcsel, mint a hagyományos konzolokkal, azonban az eszköz az oldalra csatlakoztatható vezérlőkkel akár útközben is jó szórakozást kínálhat tulajdonosának.
A Wii U-hoz képest viszont jelentős előrelépés történt az akkumulátor kapacitásában: míg annál a tuningolás után is 2550 milliamperórás teleppel kellett beérniük a felhasználóknak, a Switchnél 4210 milliamperórás áll rendelkezésre, igaz, egy akciódúsabb játék esetében ezzel sem lehet három óránál hosszabb játékidőre számítani egy feltöltéssel. Az egyértelmű, hogy a Nintendo marketingszempontból sokat tanult a Wii U esetéből, és igyekszik elkerülni az előző konzolnál elkövetett hibákat. Így például a japán cég állítása szerint már a forgalmazás megkezdésétől nyereséges lesz a Switch, amit egyebek között azzal érnek el, hogy a készülékhez nem csomagolnak majd játékot, ahogyan azt a két nagy rivális, a Sony és a Microsoft teszi a saját eszközeinél. A 300 dollár körüli ár meglehetősen vonzónak tűnik, azonban például a mobil üzemmódhoz érdemes egy komolyabb vezérlőt beszerezni, ami tovább növeli a felhasználók költségeit, és természetesen a játékokat is meg kell venni. Tartalomból egyébként bőséges kínálat lesz, a Nintendo és a gyártók több mint 80 olyan játékon dolgoznak, amelyet a Switchre szánnak. A többi között a Zelda legendája sorozat új része, egy újabb Super Mario játék és a Minecraft is érkezik a konzolra.
A Nintendónál azzal számolnak, hogy márciusban kétmilliót adnak el a játékkonzolból, és az előrendelési számok alapján lehet, hogy sikerül teljesíteniük ezt a célkitűzést. Japánban például már az előrendelési időszakban lecsaptak a rendelkezésre álló készlet 80 százalékára, és a világ más országaiból is hasonló hírek érkeztek. A társaság előző modellje, a Wii U nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a Reuters korábban arról számolt be, hogy nagyjából 13 milliót adtak el abból a készülékből, míg elődje, a Wii 101 milliós eladást produkált. Kérdéses az is, hogy a márciusi piacra dobás mennyire szerencsés, mivel a két nagy rivális, a Sony és a Microsoft saját játékkonzoljainak az új verzióit már tavaly piacra dobta, kihasználva a karácsonyi vásárlási lázat. A Sony ráadásul folyamatosan teszi elérhetővé a világ egyre több pontján a PlayStation VR virtuálisvalóság-eszközét. A játékélményt új szintre emelő eszköz január 24-től már Magyarországon is kapható, igaz, valamivel többe kerül, mint maga az alapgép, ajánlott fogyasztói ára közel 135 ezer forint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.