Nem mondhatni, hogy tavaly év végén kitört volna Európában az elektromos autók forradalma, sőt: az unió országaiban összesen 17,6 ezer tisztán elektromos hajtású autót adtak el a negyedik negyedévben, 11,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ez a darabszám egyelőre nem igazolja vissza sem az elemzői, sem az autógyártói várakozásokat. Az egész évet felölelő statisztikában 63,3 ezer tisztán elektromos hajtású jármű eladása szerepel, de ez is mindössze 7 százalékos előrelépés 2015-höz viszonyítva. Az Európa-csúcsot az unión kívüli Norvégia tartja 24,2 ezer villanyautóval, Franciaország a második 21,7 ezerrel.
A magyar piacon egyelőre nem hallani a dübörgés hangjait, noha a kormány október végétől maximum másfél millió forintos vissza nem térítendő támogatásban részesíti a zöldautók vásárlóit. Ehhez képest az európai gyártók szakmai szövetségének (ACEA) adatai szerint 51 darab ilyen autó fogyott az utolsó negyedévben. Ez 38 százalékos előrelépés az egy évvel korábbihoz képest. A tavalyi év egészében a zöldautók flottája 172 darabbal bővült, azaz másfélszeres volt a növekedési tempó. A kilátásokat illetően viszont biztató, hogy az idén több mint bruttó 3 milliárd forintot szán az állam tisztán elektromos üzemű gépjárművek beszerzésére.
A belső égésű motorral kombinált, konnektorról is tölthető plug-in hibridekből 171 fogyott tavaly, ami rendkívül látványos, tízszeres ugrást jelent 2015-höz képest. (A sima hibrideknél megvolt a duplázás, 1674 darabbal.) Tisztán elektromos és hibrid hajtású személyautókból tavaly együttvéve 155,2 ezerre szereltek rendszámot az unióban, ez mindössze 4,8 százalékos pluszt jelent 2015-höz viszonyítva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.