Ezúttal brutális, 1,94 milliárd dolláros mínuszt jelentett a világ legnagyobb konténerhajózási társasága, miközben az elemzők 963 millió dolláros nyereségről szőttek álmokat. A cég a fúrással és olajipari szolgáltatással foglalkozó érdekeltségeinél hajtott végre egy hatalmas, 2,7 milliárd dolláros értékleírást, amit a szénhidrogén-kutatást és -kitermelést eluraló válság tett szükségessé. Az említett egységeket egyébként leválasztják az anyavállalatról, erről már tavaly döntést hoztak.
A piacon mindenesetre a mostani hírnek nem örültek túlzottan: a Maersk árfolyama a nap végére 5 százalékot gyengült a koppenhágai tőzsdén, 32,6 milliárd dollárra értékelve a vállalatóriást – írja a Bloomberg. A négy energetikai egység már ballasztként nehezedett a dán társaságra, amelyektől megszabadulva fő profiljára, a tengeri árufuvarozásra tud majd fókuszálni.
A Maersk Line a csőd-, illetve konszolidációs hullámmal jellemzett tavalyi évet 384 millió dolláros veszteséggel zárta, ám az idén már egymilliárd dolláros nyereséget tűzött ki célul. A piac 2-4 százalékkal bővülhet, s a többletkapacitások kivonásával a szállítási díjak esése is megállt. Tavaly átlagosan 19 százalékot zuhantak a tarifák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.