Olyan módon alakul át Budapest és vonzáskörzetének utasforgalma, ami felértékelheti a munkahelyek és a lakóhelyek között útba eső kereskedelmi egységeket, illetve ezek beindítására sarkallja a kereskedőket. A lakosság időt takaríthat meg, ha a vásárlásait és egyéb ügyeit egy helyen intézheti, és előnyös számára, ha e helyszínek a szabadidős tevékenységéhez is kapcsolódnak.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kimutatta például, hogy elmúlt a gazdasági válság hatása az agglomerációból Budapestre autóval utazók száma szempontjából. 2016-ban ugyanúgy napi 275 ezer gépkocsi érkezett a fővárosba, mint 2008-ban, míg a közbeeső években eltűnt 25-35 ezer autó.
A 2011-es népszámlálási adatok szerint abban az évben mindennap 1,34 millió ember ingázott, ennek 17 százaléka Budapest és a lakhelye között. Míg 1990-ben a fővárosban dolgozók 18 százaléka lakott vidéken, 2011-ben már közel a negyede. A KSH kimutatta külön-külön a Pestre és a Budára bejárók arányának növekedését, továbbá azt is, hogy elsősorban mely településekről érkeznek a dolgozók.
Érdekes változás az is, hogy országosan – részben az autók számának növekedése miatt – egyre nő a napi közlekedésben részt vevők száma, ezen belül azoké is, akik a korábbinál hosszabb időt töltenek úton.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.