A kiberbűnözés miatt a 2016-os évben a vállalatok 29 százalékánál volt bevételcsökkenés, amelynek mértéke a vállalatok 38 százalékánál meghaladta a 20 százalékot. Kiberfenyegetés miatt a cégek 22 százaléka vesztett ügyfeleket, 40 százalékuk pedig korábbi ügyfeleinek több mint ötödét vesztette el. Az adatvesztés következtében a vállalatok 23 százaléka veszített el üzleti lehetőségeket, 42 százalékuknál ennek mértéke meghaladta a 20 százalékot - derült ki a Cisco éves adatokat összesítő felméréséből. (Nemcsak a vállalati támadások, hanem a hamisított bóvli mobilok is súlyos hatással vannak a piacra.)
[caption id="" align="aligncenter" width="600"] Kép: Thinkstockphotos[/caption]
A támadások után a vállalatok 90 százaléka jelentősen fejlesztette védekezési folyamatait, 38 százalékuk különválasztotta az IT és a biztonsági funkciókat, és hasonló arányban döntöttek a biztonságtudatos oktatás növeléséről, illetve a kockázatcsökkentő megoldások bevezetéséről. A jelentés szerint a biztonsági riasztásoknak csak az 56 százalékát vizsgálják ki, és a valós jelzések kevesebb mint felénél történik hatékony intézkedés.
A válaszadók szerint az informatikai biztonság fejlesztésének legfőbb akadálya a szűk költségvetés, a rendszerek kompatibilitásával kapcsolatos problémák, illetve a képzett szakemberek hiánya. A válaszadók kiemelték, hogy a szervezetek 65 százalékánál legalább 6, de akár több mint 50 biztonsági megoldást is használnak egyszerre, ami jelentősen megnöveli a biztonsági rések kockázatát. A közlemény felhívja arra is a figyelmet, hogy az alkalmazottak által használt külső felhőalkalmazások 27 százaléka magas kockázatú, és a jól ismert adware, a reklámozással összefüggő kártevők a vizsgált szervezetek 75 százalékát fertőzték meg.
Mivel a kiberbűnözők a már bevált technológiák mellett új módszereket is alkalmaznak a vállalat középvezetőinek és menedzsereinek támadására, ezért a Cisco javasolja, hogy a vállalatvezetés prioritásként kezelje a védelmi megoldások fejlesztését és szakemberek alkalmazását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.