BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harmadik éve dönti meg saját rekordját a Skoda

Tavaly 34 százalékkal 951 millió euróra emelkedett a cseh Skoda Auto autógyár adózott nyeresége - közölte a Skoda Auto menedzsmentje szerdai sajtótájékoztatóján az észak-csehországi Mladá Boleslavban.

A német Volkswagen csoportba tartozó Skoda Auto bevételei tavaly rekordnagyságúra, 13,7 millió euróra emelkedtek. Tavaly a Skoda összesen 1,127 millió személygépkocsit szállított megrendelőinek, ami éves szinten 6,7 százalékos növekedés. A cseh autógyár legnagyobb piacát Kína jelenti, ahol 2016-ban 317 ezer kocsit adtak el, ami éves összehasonlításban 13 százalékos emelkedés. Nyugat-Európában 454 ezer autó kelt el, ami 5 százalékos növekedés. A szintén jelentős orosz piac egy százalékkal nőtt tavaly - sorolta az adatokat Bernhard Maier, az igazgatótanács elnöke. Leszögezte: a Skoda Auto az idén tovább akarja növelni az eladott autói számát.

"A 2016-os év eredményei meghaladták várakozásainkat. Már harmadik éve döntöttük meg az előző évi rekordunkat, s ez a 2025-ig kidolgozott növekedési stratégiánk helyességét bizonyítja" - fejtette ki Barnhard Maier.

Tavaly a legnagyobb mértékben, 73 százalékkal, a luxuskocsinak számító Superb eladása növekedett, mégpedig 138 ezerre. A Rapid modell eladása kilenc százalékkal (212 700), a Fabiáé öt százalékkal (202 300), míg az Octaviáé 0,8 százalékkal (436 ezer) emelkedett. A Yeti eladása viszont öt százalékkal (95 500) visszaesett. A legkisebb Skoda modell, a Citigo eladása egy százalékkal 40 700-ra emelkedett.

A Skoda Auto jelenleg hét személygépkocsi modellt forgalmaz 40 változatban. Az idei év legnagyobb eseményének a Kodiaq városi terepjáró piacra kerülése ígérkezik. 

A legnagyobb cseh autógyár 29 580 embernek ad munkát, ami éves szintén 11 százalékos növekedés. A munkások havi átlagkeresete a gyárban 36 ezer korona, mintegy tízezerrel haladja meg az országos átlagot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.