Az e-kereskedelem növekedésnek köszönhetően tavaly csaknem 18 millió csomagot kezelt a Magyar Posta, ami 12,4 százalékkal több volt, mint 2015-ben. Idén hasonló mértékű növekedésre számítanak – mondta Majtényi Kálmán, vállalati vezérigazgató-helyettes egy csütörtöki sajtóbeszélgetésen.
A csomagküldés szempontjából az év során a két legfontosabb időszaknak a karácsony és néhány éve – a webáruházak akcióinak köszönhetően - húsvét, tekinthető. Idén húsvétkor várhatóan 25 százalékkal nő a forgalom a tavalyihoz képest. A húsvét előtti időszakban a napi 55 ezer átlagos küldeménymennyiség kezelése meg is duplázódhat, ami több mint 110 ezer csomag kezelését jelenti a Magyar Postánál – tette hozzá Majtényi.
[caption id="" align="alignleft" width="600"] Fotó: MW[/caption]A belföldi csomagforgalom mellett a nemzetközi csomagküldemények száma is folyamatosan növekszik. A csomag mellett az árutartalmú levél is gyakran alkalmazott áruküldési forma a nemzetközi elektronikus kereskedelemben, ennek növekedése 10,6 százalék volt 2016-ban.
A külföldről érkező csomag és árutartalmú levélküldemények együttes volumene 2016-ban elérte a 11 millió darabot. A legtöbb külföldről érkező csomag és árutartalmú levél Kínából, Németországból és Hollandiából érkezik Magyarországra. A kimenő forgalomban pedig Németország, Ausztria, Szlovákia, Románia és Nagy-Britannia vezetett.
Tavaly egyébként a kimenő nemzetközi csomagforgalom 15,8 százalékkal, a levélforgalom 2,6 százalékkal növekedett, az export küldeményforgalom együttesen 9 millió darabot tett ki. Amíg Magyarországon 500 grammig lehet levélként feladni egy küldeményt, addig külföldről 2,5 kilogrammos is lehet egy árutartalmú levél.
Azt viszont nem mindenki tudja, hogy az árutartalmú levél és a csomagként feladott küldemény között eltérő szolgáltatás húzódik meg, például egy csomag esetében lehetőség van a nyomonkövetésre, az árutartalmú levélnél erre nincs mód – emelte ki Majláth Zsolt, operációs vezérigazgató-helyettes. Ennek ellenére – a kedvezőbb ár miatt – többen levélben adják fel a küldeményt.
A Magyar Posta stratégiai célja a piacvezető pozíció megtartása és erősítése a logisztikai területén. A logisztikai iparágra országosan jellemző a munkaerőhiány, de folyamatosan dolgoznak azon, hogy még vonzóbbá tegyék a Magyar Postát a munkavállalók felé - hangsúlyozták.
A logisztikai iparágra országosan jellemző a munkaerőhiány a Magyar Postánál is jelentkezik, folyamatos a toborzás. Jelenleg – különböző munkaterületekre, különböző régiókba – 100-300 munkatársat várnak . A Magyar Posta idén a minimálbér és a garantált bérminimum emelését is figyelembe véve átlagosan 14 százalékos bérfejlesztést hajt végre, 2018-ban 12 százalék, majd 2019-ben 6 százalék további bérfejlesztéssel számolnak - tette hozzá Majláth Zsolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.