A Daciának úgy sikerült az előző évinél 8,3 százalékkal nagyobb forgalmat és (kétszázalékos növekedést jelentő) 101 millió eurós nettó nyereséget elérnie, hogy valójában kevesebb autót gyártott, mint 2015-ben. Minden eddiginél jobban fogyott ugyanis a márka legdrágább modellje, a Duster hobbiterepjáró, amiből mintegy 190 ezret értékesítettek, 20 ezerrel többet, mint 2015-ben.[caption id="" align="alignleft" width="600"] Kép: AFP[/caption]
Bár a 2010 óta gyártott SUV karrierje a végéhez közelít (az idén év végén ugyanis újabb Duster-modelleket dobnak piacra), tavaly a romániai autógyár kapuján kigördült több mint 320 ezer jármű csaknem 60 százaléka Duster volt. A cég kereskedelmi forgalmának 90 százalékát az export teszi ki: a Dacia tavaly az előző évinél 8,4 százalékkal több (109 ezer) autót értékesített az EU-ban, 2,6 százalékos piaci részesedést érve el, de afrikai és ázsiai piacokon is nőtt a kereslet a román márka iránt.
Romániában viszont feleannyi autót sem tud eladni a Dacia, mint a 2008-as válság előtt. Az új autók hazai piaca csak töredéke a nyugatról behozott használt járművekének, amelyeket - Bocsaru szerint - semmilyen adó nem terhel. A francia csoport tavaly újabb csaknem 200 millió eurót fektetett be Romániában, ebből 175 milliót a Dacia-üzemek korszerűsítésére, az új Logan, Logan MCV és Sandero modellek gyártósorainak kialakítására. A Renault romániai beruházásai 2000 óta mintegy 2,5 milliárd euróra rúgnak. A romániai autógyár tavaly 14 ezer alkalmazottat foglalkoztatott.
A Dacia 2013-ban került az élre a legnagyobb romániai cégek rangsorában, megelőzve az OMV-Petrom olajvállalatot, amely 2016-ra 3,55 milliárd eurós kereskedelmi forgalmat jelentett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.