Egyszerre mutatták be és kínálták eladásra a háború utáni korszak, a modernizmus művészetét és kortársakat a 28 ország 200 galériáját, valamint kétezer művészét bemutató vásáron. A műtárgypiaci elemzések szerint ez az art fair verzió üzletileg is sikeresebb, mint a kizárólag kortársakra szakosodott vásárok. Összehasonlításként: az első kölni vásáron 1967 szeptemberében csupán 18 galéria vett részt. Alapítói abban az időben Nyugat-Németország művészeti piacát akarták életre kelteni a háborút követő stagnálásból. Két galériás volt az ötlet gazdája. Azt látták, hogy e terület központi szerepét Párizstól New York vette át, az európai műtárgypiac még a 2. világháború utáni, tetszhalotti állapotában volt. Bár az eredeti cél a fiatal német alkotók népszerűsítése volt, hamar kiderült, Köln alkalmas arra, hogy európai műkereskedelmi központ legyen. A vásár gyorsan a nemzetközi piac egyik fontos hajtóerejévé vált, és a mai napig erős befolyása van.
Daniel Hug, a vásár igazgatója (Moholy-Nagy László unokája) elmondta, hogy a tavalyi, ötvenedik, jubileumi kiadásuk alkalmat kínált nemcsak az ünneplésre, hanem összegzésre és változtatásokra is. Végiggondolva a rendezvény félszáz éves történetét, valamint elemezve az aktuális műtárgypiaci helyzetet, ez évben jó néhány változtatást vezettek be. A vásár több szegmensre oszlik, mindegyik más stílusra, korszakra és korosztályra fókuszál. A Galleries rész a modern és a háború utáni művészetet mutatja be, a New Positions egy szponzorált rész, fiatal galériáknak biztosít lehetőséget, hogy bemutatkozzanak a nemzetközi színtéren. Kialakítottak egy új részt is az idén, az először jelentkező Neumarkt szekciót, amelyet a csúcsművészetnek szántak, és melynek részeként tíz évnél fiatalabb galériák kapnak lehetőséget egyéni kiállításokkal, úgynevezett solo show-kal részletesebben bemutatni egy-egy fiatal kortárs művészt.
Ez a rész tartalmaz kurátori válogatásokat is, és szakmai támogatottsággal szól a legfontosabb aktuális trendekről. Az acb Galéria a Galleries szekcióban lévő standján Halász Károlyt, a Pécsi Műhely tagját és Bak Imrét mutatta be, a fiatalokat ismertető részben pedig egy kisebb standon Szalay Péter szobrászt. A vásárt 60 ezren látogatták meg. A német gyűjtők híresek arról, hogy megfontoltan vásárolnak, és ez nem az a vásár, ahol az érdeklődők már a megnyitó estéjén döntenek, de a rendezvény végeztével a galériák sikeres eladásokról számoltak be. A vásár egyébként nem ingyenes, 25 eurós, a megnyitó estéje pedig 55 eurós belépőjeggyel volt látogatható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.