BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bak Imre festményei a legrégebbi művészeti vásáron

Egyszerre mutatták be és kínálták eladásra a háború utáni korszak, a modernizmus művészetét és kortársakat a 28 ország 200 galériáját, valamint kétezer művészét bemutató vásáron. A műtárgypiaci elemzések szerint ez az art fair verzió üzletileg is sikeresebb, mint a kizárólag kortársakra szakosodott vásárok. Összehasonlításként: az első kölni vásáron 1967 szeptemberében csupán 18 galéria vett részt. Alapítói abban az időben Nyugat-Németország művészeti piacát akarták életre kelteni a háborút követő stagnálásból. Két galériás volt az ötlet gazdája. Azt látták, hogy e terület központi szerepét Párizstól New York vette át, az európai műtárgypiac még a 2. világháború utáni, tetszhalotti állapotában volt. Bár az eredeti cél a fiatal német alkotók népszerűsítése volt, hamar kiderült, Köln alkalmas arra, hogy európai műkereskedelmi központ legyen. A vásár gyorsan a nemzetközi piac egyik fontos hajtóerejévé vált, és a mai napig erős befolyása van.

Daniel Hug, a vásár igazgatója (Moholy-Nagy László unokája) elmondta, hogy a tavalyi, ötvenedik, jubileumi kiadásuk alkalmat kínált nemcsak az ünneplésre, hanem összegzésre és változtatásokra is. Végiggondolva a rendezvény félszáz éves történetét, valamint elemezve az aktuális műtárgypiaci helyzetet, ez évben jó néhány változtatást vezettek be. A vásár több szegmensre oszlik, mindegyik más stílusra, korszakra és korosztályra fókuszál. A Galleries rész a modern és a háború utáni művészetet mutatja be, a New Positions egy szponzorált rész, fiatal galériáknak biztosít lehetőséget, hogy bemutatkozzanak a nemzetközi színtéren. Kialakítottak egy új részt is az idén, az először jelentkező Neumarkt szekciót, amelyet a csúcsművészetnek szántak, és melynek részeként tíz évnél fiatalabb galériák kapnak lehetőséget egyéni kiállításokkal, úgynevezett solo show-kal részletesebben bemutatni egy-egy fiatal kortárs művészt.

Ez a rész tartalmaz kurátori válogatásokat is, és szakmai támogatottsággal szól a legfontosabb aktuális trendekről. Az acb Galéria a Galleries szekcióban lévő standján Halász Károlyt, a Pécsi Műhely tagját és Bak Imrét mutatta be, a fiatalokat ismertető részben pedig egy kisebb standon Szalay Péter szobrászt. A vásárt 60 ezren látogatták meg. A német gyűjtők híresek arról, hogy megfontoltan vásárolnak, és ez nem az a vásár, ahol az érdeklődők már a megnyitó estéjén döntenek, de a rendezvény végeztével a galériák sikeres eladásokról számoltak be. A vásár egyébként nem ingyenes, 25 eurós, a megnyitó estéje pedig 55 eurós belépőjeggyel volt látogatható.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.