BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több magyar választja Németországot

Újabb rekordévet zárt a német idegenforgalom, Európa vezető ipari és gazdasági hatalma a jövőben még inkább támaszkodhat erre az ágazatra. A földrészen belül a svájciak, globálisan pedig az amerikaiak hagyják a legtöbb pénzt Németországban.

Sorozatban hetedszer ért el rekordévet Németország beutazó turizmusa, tavaly már 80,8 millió külföldivendég-éjszakát regisztrált a Német Turisztikai Hivatal (DZT) – hangzott el a 43. GTM Germany Travel Mart beutaztató vásáron, melynek Nürnberg s vele együtt egész Bajorország adott otthont május 7. és 9. között. Az újabb német csúcsévhez Magyarország is közel 710 ezer vendégéjszakával járult hozzá, ami megfelel a korábbi évek trendjének. Idén azonban ugrásszerű növekedést sejtet, hogy januárban és februárban – a kelet-közép-európai régiós átlagot meghaladó – 6,4 százalékkal 98 ezerre emelkedett a magyarok által Németországban töltött vendégéjszakák száma.

Czeiszing Miklós, a DZT budapesti képviseletének vezetője a GTM helyszínén ezt elsősorban a légi összeköttetés bővülésével indokolta, de az új járatok mellett az is élénkíthette az év elején az utazási kedvet, hogy idén 500 éves a reformáció. Ennek szellemében Németország-szerte különleges kiállítások, tematikus ünnepek és koncertek várják a látogatókat arra emlékezve, hogy Luther Márton 1517. október 31-én szögezte ki követeléseit és tanításait a wittenbergi vártemplom kapujára. A GTM hivatalos programját megelőző három napban Luther-túrán is részt vehettek Augsburgtól Heidelbergig a meghívott vendégek, de népszerű tematika volt a fenntartható utazás is a Bajor-erdő lankái között, akárcsak a zöldülő Berlin, középpontban a főváros kertészeti kiállításával. A kultúra és a természet szerelmesei egyaránt „jóllaktak”, amellett a gasztronómia ténylegesen is valamennyi állomáson előtérbe került.

Fotós: Thomas Granitzny

A német idegenforgalom motorja tavaly is Európa maradt, a kontinens számos pontjáról érkezők 59,6 millió éjen át gyarapították a szövetségi köztársaság GDP-jét, ez 1,9 százalékos növekedés éves szinten. A svájci vendégek 210 ezerrel többször szálltak meg Németországban, mint 2015-ben, de a franciák (plusz 186 ezer), a spanyolok (146), a belgák (137) és a lengyelek (135) is igen aktívak voltak. A többi kontinensről történő beutazás viszont 0,3 százalékkal 19,6 millió vendégéjszakára esett vissza, az előző évhez képest a legtöbben az öbölállamokból (mínusz 151 ezer), Japánból (mínusz 143) és Brazíliából maradtak távol (mínusz 124). Összességében elmondható, hogy a német beutazó turizmus hét legnagyobb piacának köszönhető minden második foglalás, sorrendben Hollandiának (11,3 százalék), Svájcnak (6,6), az Egyesült Államoknak (5,7), az Egyesült Királyságnak (5,6), Ausztriának (3,7), Olaszországnak (3,7) és Franciaországnak (3,4).

Európában 2010 óta őrzi második helyét Németország a legnépszerűbb célországok között, tavaly 53,6 millió utazást számontartva. Az élen továbbra is Spanyolország áll (61,9), a harmadik Franciaország (37,6), Olaszország pedig éppen csak, de lemarad a képzeletbeli dobogóról (36,2). Tavaly a Németországot választók 55 százaléka érkezett üdülni, emellett 24 százalék az üzleti utak, illetve 21 százalék a családi, baráti és egyéb látogatások aránya. Európán belül a turisták 48 százaléka továbbra is autóval közelíti meg németországi úti célját, 33 százalék választja a repülést. Emellett népszerűbbek lettek a buszos utak (8), a vasútra voksolók aránya azonban valamelyest visszaesett (7).

A földrészen belül a látogatók 84 százaléka az interneten keresett magának németországi célpontot 2016-ban, 70 százalékuk online is intézte foglalását. A tengerentúlon ugyanezek a mutatók 88, illetve 79 százalék. Utazási kiadásként a svájciak 3,9 milliárd eurót hagytak Németországban tavaly, a lengyelek 3,8, a britek pedig 2,5 milliárdot. Európán kívül az amerikaiak (5 milliárd euró), a kínaiak (4,6) és az öbölmenti arabok (3,2) nyúltak a legmélyebben a zsebükbe. Tartományi bontásban a 43. GTM házigazdája, Bajorország volt a legnépszerűbb desztináció tavaly 17,5 millió vendégéjszakával, megelőzve Berlint (14,2 millió), Baden-Württemberget (11,2) és Észak-Rajna–Vesztfáliát (10,4).

Az előrejelzések szerint az idegenforgalom a jövőben is a német gazdaság jelentős ágazata marad, kutatások szerint 2030-ra 121,5 millió vendégéjszakával büszkélkedhet a beutazó turizmus, ami 3,5 százalékos átlagos éves növekedést feltételez. Ahogy a korábbi években, úgy idén Nürnbergben is több ezer megbeszélést, tárgyalást folytattak az utazási irodák képviselői a beutazó vásár kiállítóival, jövőre pedig Drezda lesz a GTM házigazdája.

Elsőbálozók és nagy visszatérők a GTM-en

A 43. Germany Travel Marton (GTM) a hotelszakma, a közlekedés, illetve a helyi és regionális turisztikai szervezetek is képviseltették magukat, a 330 kiállító sikeresnek ítélte meg a Nürnberg Messében rendezett kétnapos workshopot. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) felmérése szerint a megjelentek 18 százaléka először mutatta be kínálatát a GTM-en, a visszatérők 82 százalékot lefedő körén belül pedig 50 százalék legalább tizedszer szerepelt a rendezvényen. A résztvevők 94 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett volt a részvétellel, 88 százalékuk jelezte szándékát, hogy 2018-ban ott lesz Drezdában is. A németországi beutazás legfontosabb B2B platformján a nemzetközi utazási szakma kereken ötszáz szakembere, döntéshozója, illetve a legfontosabb küldőpiacok szakújságírói tájékozódhattak a legújabb trendekről, fejlesztésekről és németországi turisztikai termékekről. Az online Networking Tool segítségével kereken 19 ezer időpontot már előzetesen lefoglaltak a tárgyalópartnerek. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke a GTM-et értékelve elmondta: Bajorország és Nürnberg városa az akadálymentes lebonyolítással és a személyes hangulattal professzionális keretet biztosított a seregszemlének. | GY. B.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.