Talán kevesen tudják, de a korszerű, változatos saláták magyarországi karrierje szorosan összefonódik a McDonald's hazai megjelenésével. A konyhakész, csomagolt, a nyári szezonban főként magyar alapanyagokból készülő salátakeverékeket forgalmazó, piacvezető Eisberg Hungary Kft. közel negyed százada az étteremlánc igényeinek kiszolgálására kezdte meg működését Magyarországon. „A svájci hátterű társaságnak kezdetben a gyorsétterem salátaigényének kiszolgálása volt a kizárólagos feladata, mégpedig a Magyarországon akkoriban jószerével még ismeretlen jégsalátával” – mondja Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary ügyvezető igazgatója.
A hazai salátafogyasztás azóta robbanásszerűen nőtt – nem kis részben a két cég közös munkájának köszönhetően. Ma az Eisberg heti 130 tonnás termelésének fele már exportra megy, ennek nagy részét az ausztriai McDonald's és a hálózat egyéb európai egységei vásárolják meg, a magyar Mekihez a teljes előállított mennyiség 10 százaléka kerül. Ez azt jelenti, hogy sokszor külföldön is magyar salátát fogyasztanak a vendégek, hiszen amíg az időjárás engedi, többségében hazai termelőktől vásárolják a salátát. Ez azért is fontos, mert így rövidebbek a szállítási útvonalak, ami egyben garantálja a termékek maximális frissességét is.
https://www.youtube.com/watch?v=UJu3HZh5qKw&feature=youtu.be
Mint minden, a McDonald’s számára alapanyagot vagy ételt előállító üzemben, a saláták gyártási folyamata során is kiemelt fontosságot kap a tisztaság és a higiénia. A saláta ebből a szempontból is különleges alapanyag, hiszen nyers, hőkezelés nélkül fogyasztandó élelmiszerről van szó. A termékek GMO- és növényvédőszer-maradvány mentességét független auditorok ellenőrzik, csak nyersanyagvizsgálatra évente 14-15 millió forintot fordít a cég. „A kifogástalan minőséghez a beszállítóktól is kifogástalan munkára van szükség, ezért csak a legkiválóbbak képesek megfelelni a hazai mezőgazdaságban kivételesen szigorúnak számító követelményeknek” – teszi hozzá Papp Zoltán, a McDonald’s beszerzési vezetője.
E követelmények kiterjednek a terményekkel foglalkozó dolgozók higiénés körülményeire (mobilvécé, kézfertőtlenítés a földeken), a vízbázisok védelmére és a szakszerű növényvédelemre, valamint az élelmiszerbiztonsági előírásokra. Ez a folyamat az üzemben folytatódik, ahol higiénikus körülmények között darabolják, majd a csomagolás előtt ivóvíz tisztaságú vízzel mossák át a zöldségeket. Utóbbi azt is jelenti, hogy a védőgázas zacskókban kapható salátát, és a kész salátatálakban található salátát nem szükséges megmosni fogyasztás előtt. A magas higiénés szabályoknak és a védőgázas csomagolásnak köszönhetően tartósítószerek nélkül is elállnak 7 napig a friss és – amikor csak lehetséges – hazai alapanyagokból készült saláták.
„A hazai McDonald's éttermekben a salátákkal legfőképpen a különféle szendvicsek alkotórészeként találkoznak a vendégek, de jelentős a külön megvásárolható saláták forgalma is” – mondja Papp Zoltán. „Utóbbi esetében évi közel egymillió adagról van szó, amihez az alapanyag az év nagy részében hazai termelőktől érkezik.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.