BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vezető sem lesz a bécsi buszokon

Várhatóan 2019-ben, Seestadt Aspernben vezetik be Bécs első menetrend-szerinti önvezető buszjáratát. Az elektromos meghajtású NAVYA ARMA kisbuszban tizenegy utasnak lesz hely.

2017 nyarán indul az auto.Bus.Seestadt elnevezésű kutatási projekt, amelynek célja a vezető nélküli kisbuszok műszaki továbbfejlesztése a nagyobb hatékonyság és a jobb üzembiztosság érdekében, valamint a működtetésükhöz szükséges megfelelő jogi környezet kialakítása. A kutatásban a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien, az Austrian Institute of Technology (AIT), az Osztrák Közlekedésbiztonsági Kuratórium (KFV), a TÜV Austria, az osztrák Siemens AG valamint a francia buszgyártó, a NAVYA vesznek részt. A projektet az Osztrák Közlekedési Minisztérium finanszírozza.

A kutatás keretében tulajdonképpen Bécsben fejlesztik tovább a francia autonóm kisbuszt, a NAVYA ARMA-t. Az elektromos meghajtású jármű machine learning során tanulja meg, hogy miként ismerje fel megbízhatóan a különböző személyeket és tárgyakat. Ezenkívül egy olyan rendszerrel is ellátnák, amely mind az utasok, mind a többi közlekedő részére egyértelműen jelezné, hogy milyen vezetési manővert tervez végrehajtani a busz. A kisbuszon tizenegy utasnak van hely, és 2018 elején érkezik az osztrák fővárosba.

Ha minden a tervek szerint alakul, 2019-ben állhat menetrend-szerint forgalomba Bécs új városrészében, Seestadt Aspernben. Addig nemcsak a szenzorjait kell továbbfejleszteni, de el kell fogadtatni az utazóközönséggel és ki kell dolgozni a működtetéséhez szükséges jogi környezetet is. Javítani kell továbbá a funkcionális biztonságon és az alkalmazott informatikai megoldások megbízhatóságán is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.