2017 nyarán indul az auto.Bus.Seestadt elnevezésű kutatási projekt, amelynek célja a vezető nélküli kisbuszok műszaki továbbfejlesztése a nagyobb hatékonyság és a jobb üzembiztosság érdekében, valamint a működtetésükhöz szükséges megfelelő jogi környezet kialakítása. A kutatásban a bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien, az Austrian Institute of Technology (AIT), az Osztrák Közlekedésbiztonsági Kuratórium (KFV), a TÜV Austria, az osztrák Siemens AG valamint a francia buszgyártó, a NAVYA vesznek részt. A projektet az Osztrák Közlekedési Minisztérium finanszírozza.
A kutatás keretében tulajdonképpen Bécsben fejlesztik tovább a francia autonóm kisbuszt, a NAVYA ARMA-t. Az elektromos meghajtású jármű machine learning során tanulja meg, hogy miként ismerje fel megbízhatóan a különböző személyeket és tárgyakat. Ezenkívül egy olyan rendszerrel is ellátnák, amely mind az utasok, mind a többi közlekedő részére egyértelműen jelezné, hogy milyen vezetési manővert tervez végrehajtani a busz. A kisbuszon tizenegy utasnak van hely, és 2018 elején érkezik az osztrák fővárosba.
Ha minden a tervek szerint alakul, 2019-ben állhat menetrend-szerint forgalomba Bécs új városrészében, Seestadt Aspernben. Addig nemcsak a szenzorjait kell továbbfejleszteni, de el kell fogadtatni az utazóközönséggel és ki kell dolgozni a működtetéséhez szükséges jogi környezetet is. Javítani kell továbbá a funkcionális biztonságon és az alkalmazott informatikai megoldások megbízhatóságán is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.