Egyre látványosabb lesz a 10-15 éve épült modern irodaházak körében várható felújítási hullám. Az egyik első, szembetűnő példa lesz a Petőfi híd budai hídfőjénél 2002–2004-ben épült, csaknem 30 ezer négyzetméteres budai Science Park irodaház megfiatalítása. Az épületkomplexum felújítását tegnap jelentették be, nem titkolva, hogy arra a legnagyobb bérlő, az Ericsson év végi kiköltözése adja az apropót és egyúttal a lehetőséget. A megújuló homlokzatot, a friss dizájnt és az új szolgáltatásokat a leendő bérlő cégek fiatal munkavállalóira szabják majd.
Az irodaház mintairodájának megtervezésére a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói körében hirdettek ötletpályázatot. A nyertesek, Süttő Réka és Szabó Attila koncepciója a Science Park megújításával megbízott DVM group tervezőcsapatának szakmai felügyelete alatt vált véglegessé, és olyanná, amilyet a fiatalok a saját korosztályuk megnyerésére alkalmasnak tartanak. Az új irodaberendezési trend bőkezűen bánik a természetes anyagokkal, a növényfallal, középpontba helyezi a környezettudatosságot, és a kollaborációra alkalmas közösségi terekre fókuszál.
Az A kategóriás Science Park megfiatalításának ütemezése beleillik abba a trendbe, amelyről egyre többet hallani: eszerint küszöbön áll az előző két irodaház-építési láz során, azaz 10-20 éve készült épületek felújítási hulláma. Ennek során már nemcsak a dizájnra, hanem a gépészetre is jelentős összegeket kénytelenek költeni az üzemeltetők, akik nem akarják alacsonyabb kategóriában, olcsóbb bérleti díjért működtetni ingatlanjaikat.
Az irodaház-építési boom első etapjában, 1996–2000 között 97 modern irodaház épült, 2005–2010 között, a második fejlesztési láz idején pedig 90. Ezek mindegyike felújításra érett, igaz, különböző mértékben. A CBRE adatbázisa szerint új és újszerű irodaházból van a legkevesebb az állományon belül, az utóbbi öt évben ugyanis mindössze 27 épületet adtak át. Piaci tapasztalatok szerint 10-15 évente költöznek új irodaházba a bérlők, ami az első átfogó felújítások elvégzésére is alkalmat ad az üzemeltetőknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.