A gyerekek a legtöbbször (61 százalék) olyan honlapokat nyitottak meg, amelyeken keresztül kommunikálni lehet (például közösségi média, messengerek vagy e-mailek). Az online játék oldalak látogatottsága visszaesett a tavalyi évhez képest 11 százalékról 9 százalékra. Míg az alkoholról, a kábítószerekről és a cigarettáról szóló honlapok népszerűsége nőtt: a tavalyi 9 százalékról 14 százalékra. A szoftverekkel, a hangfájlokkal és a videókkal kapcsolatos oldalak iránti érdeklődés szintén nőtt: 3 százalékról 6 százalékra – közölte a Kaspersky Lab.
„Nagy különbséget lehet látni a gyerekek online aktivitásában a számítógépeken a mobilkészülékekhez képest. A gyerekek asztali számítógépeket használnak ahhoz, hogy olyan oldalakat látogassanak meg, amelyeknek nincsenek mobilalkalmazásuk, vagy amelyeket könnyebb megnézni nagy képernyőkön. Ez megmagyarázza, hogy miért csökkent a számítógépeken megnyitott olyan weboldalak száma, amelyeket kommunikációra használunk, míg az alkoholról, a cigarettáról és a kábítószerekről szóló oldalak nézettsége nőtt. Az online játékok népszerűsége sem esett vissza, csupán átalakultak a szokások: a gyerekek hajlamosak kiválasztani kedvenc oldalakat, de a játékkal töltött idő nem csökkent.” – mondta Anna Larkina, a Kaspersky Lab internetes tartalomelemző szakértője.
A jelentés azt is mutatja, hogy a legtöbbet csetelő gyerekek az arab világban élnek, ahol a statisztikák szerint a fiatalabb korosztály 89 százaléka kommunikált interneten keresztül. Az észak-amerikai gyerekek használják erre a legkevésbé az asztali számítógépeiket (28 százalék). A kábítószerekkel, az alkohollal és a dohányzással kapcsolatos oldalak a legnépszerűbbek Észak-Amerikában (32 százalék), és Nyugat-Európában (26 százalék) is. Ennek ellenére az arab világból származó gyerekek csupán 3 százaléka érdeklődik ilyen tartalmak után. A számítógépes játékok kategóriája ugyanezt az arányt követi: Észak-Amerikában (20 százalék), Nyugat-Európában (18 százalék) és a legkevésbé népszerű az arab világban (2 százalék). Érdekes módon a Távol-keleti régió kiemelkedik az e-kereskedelem kategóriában: a meglátogatott oldalak 13 százalékát teszik ki, míg globálisan ez az arány mindössze 5 százalék. A távol-keleti gyerekek a szoftverekkel kapcsolatos és a felnőtt tartalmú weboldalakat is gyakrabban használják, mint más régiókban élő kortársaik – közölte a Kaspersky Lab.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.