Kicsinyes bosszúként értelmezik szakértők az amerikai Western Digital (WD) memóriagyártó akadékoskodását, amellyel lassítja a Toshiba csipgyártó üzletágának eladását. A két cégnek van egy kisebb közös vállalkozása, de annak az értéke nem több az aukcióra meghirdetett, mintegy 20 milliárd dollárra taksált Toshiba Memory Corp. (TMC) 5 százalékánál. A WD is ringbe szállt a TMC-ért, de hamar kiderült, hogy egyedül nem rúghat labdába a tőkeerős riválisokkal szemben. Azóta jogi eszközökkel próbálja saját érdekeinek megfelelően alakítani az eladási folyamatot. A Toshibának viszont sürgős lenne a TMC eladása, mivel friss tőkére szorul a csődben lévő amerikai atomenergetikai leányvállalatánál, a Westinghouse Electricnél felhalmozott több mint 6 milliárd dolláros veszteség rendezése és annak elkerülése miatt, hogy nem megfelelő tőkehelyzetéből adódóan kipenderítsék a tokiói tőzsdéről – írja a Bloomberg.
A Toshiba jogászai újfent figyelmeztették a WD-t: ne akadályozza a TMC eladását azzal, hogy bíróság elé viszi a kettejük közötti vitát, melynek homlokterében az áll, hogy a TMC-nek jogában áll-e átruháznia a vegyesvállalatban lévő tulajdonrészét a WD beleegyezése nélkül. A WD attól tart, hogy a Toshiba helyébe lépő valamelyik konkurense a beszállással a számára kulcsfontosságú üzleti információk birtokába jut, s ezt szeretnék elkerülni. A Toshiba azzal érvel, hogy a vegyesvállalat csupán egy üzleti vállalkozás, nincsenek se alkalmazottai, se termelőbázisa, és vagyona sem milliárdokban, hanem csak milliókban mérhető. Tulajdonképp arra szolgál, hogy a kettejük közötti szállításokat átfuttassák rajta.
A rendkívül keresett NAND memóriákat gyártó TMC-re meghirdetett versenyen négyen maradtak állva: a tajvani Foxconn anyacége, a Hon Hai, a dél-koreai Hynix, az amerikai Broadcom és a KKR vezette befektetői csoport. Új fejlemény, hogy Steve Milligan WD-vezérigazgató jelezte: cége módosított ajánlatot dolgoz ki a TMC megvételére, de hogy ebben kikkel társul, egyelőre nem tudni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.