BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Quattro tovább él

Az elmúlt évtizedekben nagyot változott az autóipar, ám egyvalami talán örökké elkíséri a négykerekűek rajongóit: a kupékarosszéria.

Bár ma minden a szabadidő-autókról szól, van még vásárló, aki sportautóra vágyik. A három német márka szebbnél szebb formatervekkel jár a vevők kedvében. Az ingolstadtiak az evolúcióban hisznek, ritkán nyúlnak a dizájnhoz, a második A5-ösnél viszont merészebbek voltak a szokásosnál, apró, de feltűnő pontokon változtattak az A4-esen, hogy saját karak­tere legyen. Hatásos, mégsem hivalkodó, elegáns, mégsem konzervatív, olyan sportos, mint elődei. Hosszú ajtaján át az elmúlt időszakban megszokott, pazar belsőbe jutunk. A kiváló minőségű anyagokból felépített, hűvös elegancia a márka védjegyévé vált. Az A4-esével gyakorlatilag megegyező kialakítás ebben az autóban is megállja a helyét, a sötét bőrbelső valódi alumíniumbetétekkel talán sosem megy ki a divatból. Kupéként a legfontosabb különbség a távolra kerülő övet előretoló pálca, minden más ismerős a korábbi tesztautókból: az ergonómia példás, minden szigorúan minőségi hatást keltve kattan, fordul vagy billen, egyedül a tárolóhelyekkel bántak szűkmarkúan.

Forrás: MW

Nem csalódtunk a sportülés komfortjában és tartásában, ahogy a második sor kényelmében sem. Bár szűkös a hely, aki ott elfér, élvezni fogja az utazást. Mert az A5-ös kiváló eszköz, akár egy kis adrenalinfröccsre, akár pihentető helyváltoztatásra vágyunk. Az Audi nem az intenzív vezetési élményben hisz, maga a kifinomult kezelhetőség, és az impresszív menettulajdonságok miatt öröm vele minden kilométer. Ahogy az egy igazi sportmodellhez illik, benzinmotort, a 2.0 TFSI 252 lóerős kivitelét konfigurálták a tesztautóba, mai igényeknek megfelelően hétfokozatú duplakuplungos váltóval és természetesen összkerékhajtással. Létezik ennél észszerűbb választás, de szerencsésebbet nehéz elképzelni, pedig az S és RS modellek már elkészültek, hogy más dimenzióba repítsék a középkategóriás kupét. Hétköznapi feladatokra azonban ez a mesterséges hangzás nélkül is lelkesítő, finoman járó és egyenletes teljesítményleadású turbómotor is jó választás. Szokásos formáját hozza a gyors és agilis váltó, a szükség esetén közbelépő quattrohajtással jól tapad a feszes hangolású, de jól rugózó futómű, erős, klasszul adagolható a fék. Kiegyensúlyozott hajtásával könnyed, légies benyomást tesz az autó, mindegy, hogy a forgalommal együtt autózunk, vagy a bőséges erőtartalékokat próbáljuk előcsalogatni, minden visszajelzésével biztonságérzetet ad. Ízlésünk és hangulatunk szerint játszhatunk az üzemmódkapcsolóval, amely a gázreakcióra és a kormányzásra is hatással van.

Ahogy a többi Audira, úgy az elődei nyomdokaiban járó A5-ösre is igaz, hogy minden korosztály számára ajánlott, bárkinek jól áll, és bátran a keze alá dolgozik. A stílusért, vagyis a kupékarosszériáért a tesztelt konfigurációban 1 446 850 forinttal kér többet a forgalmazó az A4-esnél, ami a rendelkezésre álló extrákat tekintve baráti összegnek tekinthető egy nem különösebben praktikus, cserébe kifejező karosszériáért.

Összegzés

A klasszikus kupék kedvelői hiába keresnek fogást az A5-ösön, mindent tud, amit elvárunk egy quattrohajtású, kétajtós Auditól. Kényeztet és mosolyra fakaszt, semleges viselkedése pedig a biztonságunkat is garantálja.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.