Lehet, hogy Donald Trump elnök akaratának megfelelően mégis lesz Made in USA jelzésű iPhone, vagy más Apple-termék is viseli majd ezt a megkülönböztető jelzést. Az Apple legnagyobb bérgyártó partnere, a döntően Kínában termeltető tajvani Foxconn ugyanis újabb amerikai nagyberuházásra készül. Az AP hírügynökség forrásai szerint Wisconsin államban vagy Michiganben fogják felépíteni második gyárukat négymilliárd dolláros beruházás keretében. Az itt teremtett munkahelyek számát 50 ezerre becsülik. Ám ahogy a konkrét helyszínről, úgy a gyártandó termékek köréről sincs egyelőre információ.
Azt már az év elején bejelentették, hogy a Foxconn hétmilliárd dolláros költséggel képernyőgyárat létesít az Egyesült Államokban, de annak sem biztos még se a termékköre, se a helyszíne – Pennsylvania lehet a legesélyesebb.
A Foxconn tavaly vásárolta meg a japán Sharp kijelzőüzletágát, annak termékpalettájából választják majd ki, hogy telefonokhoz, tévékhez vagy monitorokhoz építenek-e gyárat Amerikában. Terry Gou Foxconn-vezérigazgató sejtelmesen utalt rá, hogy az Apple készülékeihez is szükség van kijelzőkre. Így van ez a vállalat jövőjét meghatározó, ősszel debütáló iPhone 8-asnál is, amelynek sikere garantált a Credit Suisse elemzője szerint. Kulbinder Garcha az Apple legfontosabb ázsiai részegység-beszállítóira hivatkozik, a náluk leadott megrendelések mennyiségéből következtet arra, hogy a szokásosnál is nagyobb durranást hoz a készülék, s az Apple minden eddiginél nagyobb készlettel várja majd a vásárlói rohamot.
Kiszámolták, hogy a második fél évben az egy évvel korábbi 145 millió helyett 156 millió iPhone-hoz elegendő megrendelést adtak le. Garcha szerint nemcsak ez, hanem a készülékek új funkciói is növelik majd a keresletet, amire áremeléssel reagálhat a technológiai óriás. Megszokott már, hogy az új modell magasabb árral lép a piacra, s ez az iPhone tehetősebb törzsközönségét láthatóan nem zavarja. A részvényeseket sem, amennyiben a forgalom és az emelkedő profitmarzs fűti az árfolyamot. A Credit Suisse szerint az Apple-rali folytatódik, a részvény túlteljesítő marad. Az egy évre előrevetített árfolyamot a keddi zárásnál 16 százalékkal magasabbra, 170 dollárra lőtték be. A tech szektor részvényeit sújtó, három kereskedési napon át tartó árfolyamesést az elemzők egyszeri kisiklásnak vélik. Az Apple 5 százalékos veszteséget szenvedett, 146 dollárig esett, s piaci értékéből 40 milliárd dollár porladt el.
Ez a négyszerese annak az összegnek, amit tavaly az Apple kutatás-fejlesztésre költött. Katy Huberty, a Morgan Stanley elemzője szerint minden jel arra utal, hogy az Apple autógyártásra adja a fejét. Erre következtet a 2020-ra évi 17 milliárd dollárosra hízó kutatási keretből és abból, hogy az önvezető autózáshoz szükséges szoftveres környezet kifejlesztése sokkal nehezebb, mint a hardveré, esetünkben az azt befogadó autóé. Ráadásul az Apple üzletpolitikájába nem illik bele, hogy egyszerű beszállító legyen, eddig a szoftvereit mindig „megtestesítette”, legyen szó telefonról vagy számítógépről. Tim Cook vezérigazgató a Bloombergnek adott interjújában elismerte, hogy autóipari szoftvereken dolgoznak, de többet nem árult el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.