A Budapesti Közlekedési Központ válaszolt a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság megkeresésére az online jegyértékesítés ügyében – mondta el Péterfalvi Attila, a NAIG elnöke egy újságírói kérdésre válaszolva csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
Mint mondta, a válasz már megérkezett, de még nem tanulmányozta át. Jelezte: a BKK válaszának ismeretében dönt arról, hogy milyen típusú – vizsgálati vagy hatósági – eljárás indul az ügyben.
Azzal kapcsolatban, hogy a 24.hu azt írta, több mint háromezer ember személyes adatai kerültek a birtokukba a BKK online jegyértékesítési rendszeréből, Péterfalvi Attila elmondta: értékelni fogják „az ilyen jellegű adatbázisokat” is.
Hozzátette: a hatóság az eljárása során bárkit megkereshet,
akár azt is, aki hozzájuthatott az adatokhoz, vagy a hiányosságokat jelezte.
Tarlós István főpolgármester felszólította a T-Systems német tulajdonosát, hogy a projekt kidolgozójaként és garantálójaként adjon magyarázatot a budapesti e-jegy értékesítési projektjének problémáira. A főpolgármester csütörtökön, Budapesten tartott sajtótájékoztatón elmondta, az ügy részleteiben a külső és belső vizsgálatok lezártáig nem kíván véleményt formálni, ugyanakkor az nem tetszik neki, hogy
a német rendszergazda alamuszin lapít.
Tarlós István kijelentette, a BKK se nem előállítója, se nem finanszírozója a szóban forgó rendszernek, csupán egy szolgáltatást rendelt meg, amiért egyelőre egyetlen forintot sem fizetett ki. A főpolgármester szólt arról is, hogy az ügy minden részletének tisztázásáig esze ágában sincs kezdeményezni a BKK vezérigazgatójának felmentését, továbbá nem kívánja megítélni vagy bármivel is vádolni az ügyet kirobbantó 18 éves fiatalt. Megjegyezte ugyanakkor, egyelőre megválaszolatlan kérdésnek tartja, melyek voltak a hacker cselekedeteinek motivációi, illetve az is, hogy korábban követett-e el hasonló akciókat, és azokban is etikusan járt-e el.
Múlt csütörtök éjjel előállítottak és gyanúsítottként kihallgattak egy budapesti fiatalt a rendőrök, aki észrevett egy „rést” az online értékesítési rendszerben, tesztelte, majd jelezte is a BKK-nak a hibát. Emiatt több ellenzéki párt tiltakozott. A rendszert fejlesztő T-Systems Magyarország szerint kötelességük volt rendőrségi feljelentést tenni. Ugyanakkor megjegyezték:
a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el.
Az internetezők ezt követően ellehetetlenítették a BKK és a Telekom közösségi oldalának működését, Tarlós István pedig vizsgálatot indított.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.