A Tesco az elmúlt két évben 7,4 milliárd forintot költött Magyarországon béremelésre – áll a cég sajtóközleményében. A vállalat tavaly az elmúlt időszak legnagyobb mértékű bérfejlesztését hajtotta végre Magyarországon, és a megkezdett munkát az idei évben is folytatja. A jelenlegi és a januári növekedéssel együtt, idén 13 700 kolléga fizetése átlagosan 12,4 százalékkal emelkedett, ami azt jelenti, hogy idén is kétszámjegyű növekedést ért el a vállalat. Az áruházakban dolgozó több mint 12 ezer munkavállaló (például árellenőrök, árufeltöltők, bevásárlási asszisztensek, bolti eladók és pénztárosok) fizetését alapul véve az idei növekedés összesen 14,8 százalékos.
A Tesco betartja a jogszabályokat, így januárban is a jogszabályi változásnak megfelelően emelte a szakképzett munkatársak bérét – áll a közleményben. Az áruházlánc szerint fontos kiemelni, hogy az áruházlánc ennél nagyobbat lépett: szakképzettségtől függetlenül minden munkatársának a garantált szakképzett bérminimumot fizeti, ami több mint 26 százalékkal magasabb a kötelező legkisebb havi minimálbérnél. Miközben a kiskereskedelmi forgalom volumene tavaly 4-5 százalék körül bővült, a bérek növekedése ennek többszöröse volt. A minimálbér-emelkedés pedig a jövő évben is folytatódik. Ezen szempontok mentén nézve a vállalat idén azonos mértékben fektetett a bérekbe, mint tavaly, jóllehet a befektetések elosztását a piaci körülmények változása befolyásolta. A Tesco célja, hogy minden munkatársa fizetését a szakképzett bérminimum fölött tartsa a jövőben is, emellett pedig a júliusi bérnövekedés a bérek összecsúszásának kezelését is célozta.
Végül kitérnek rá: a Tesco minden évben egyértelmű irányelvek alapján határozza meg a béreket. Mivel a vállalat elkötelezett, hogy fenntartható és sikeres működést folytasson a régióban – így Magyarországon is –, ezért a közép-európai piac teljesítménye határozza meg, hogy miből gazdálkodhat. Az áruházlánc egy olyan fizetési mátrix kialakításán dolgozik, ami tükrözi a pozíciók összetettségét és a betöltésükhöz szükséges tapasztalati szintet. Fontosnak tartja, hogy minden munkavállaló bérébe fektessen, emellett pedig az adott országon belül regionálisan eltérő munkaerőpiaci feltételeket is figyelembe veszi – fűzték hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.