Amíg az elektromos autók átlagos hatótávolsága 2011-ben még 150 kilométer volt, 2014-ben pedig 200 kilométer, addig 2016-ban már elérte a 270 kilométert is - mutatta ki az IFUA Horváth & Partners tanulmánya, amely hozzáteszi: a hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő majd. A cég szakértői úgy jutottak erre az eredményre, hogy a gyártók által megadott hatótávolságot a Németországban forgalomba helyezett megfelelő típusok számával súlyozták. A fejlődést a 2016-ban piacra dobott új modellek, illetve azok a régebbi modellek húzzák, amelyek hatótávolságát a gyártók megnövelték.
Eszerint a Tesla Model X 100D a gyártói adatok szerint 565 kilométert tud töltés nélkül megtenni, míg a BMW i3 újabb változata 300-at. Ehhez képest a Hyundai Ioniq EV csak 280-at és az új Nissan Leaf (30 kWh-s akkumulátorral) csupán 250 kilométert.
A legnagyobb hatótávolsággal rendelkező e-autó, a Tesla Model S 100D ma már 632 kilométerre is eljut két töltés között a gyártó közlése szerint. Bár a többi kocsihoz képest drága, tavaly ez a modell a harmadik helyen állt a forgalomba helyezések száma szerinti toplistán Németországban. Ez igazolja a Tesla stratégiai döntését, nevezetesen, hogy a kis városi autók helyett a nagy távolságokat megtenni képes modellekre fókuszál.
A tanulmány megjegyzi végül azt is, hogy a hatótávolság további növekedésére lehet számítani a jövőben. Ennek oka, hogy a nagy gyártók – a Porsche, az Audi, a Volkswagen, a Daimler és a Ford – olyan elektromos autókat tervez 2020-ra, amelyek hatótávolsága jóval meghaladja a 300 kilométert. Az Opel Ampera-e, amelynek értékesítését Norvégiában kezdték el májusban, egyhuzamban 520 kilométert tud megtenni. Ezért az IFUA Horváth & Partners szakértői szerint 2020-ra az újonnan forgalomba helyezett, tisztán elektromos meghajtású kocsikkal átlagosan már mintegy 450 kilométert lehet majd autózni egyetlen töltéssel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.