Tavaly a sorozatos terrortámadások rányomták bélyegüket a charterforgalomra is, és az utazási irodák több gépet lemondtak. Idén ebből a szempontból nyugodtabbak az utasok, és ez is hozzájárul ahhoz, hogy nagyon jól alakul a forgalom – mondta a Világgazdaságnak Farkas Attila, a charterjáratokat működtető Travel Service Kft. ügyvezetője. A társaság évek óta két gépet üzemeltet Magyarországon, amelyekkel Budapestről és Debrecenből szállítja az utasokat.
A görög szigetekre és Spanyolországba tartó gépek nagyon jól teljesítenek, de a többi útvonalon is szinte telt házzal közlekednek, így például Egyiptomba és a török Riviérára is sokan utaznak. A Green Travel csődje által az utasoknak okozott kellemetlenségeknek természetesen nem örül Farkas Attila, de miután az említett utazási iroda török légitársasággal, személyzettel dolgozott, az új helyzet kedvezhet a charterpiac meghatározó – cseh tulajdonú cég – magyar leányvállalatának, a Travel Service-nek.
Idén a nyári szezonban Debrecenből Törökországba, Bulgáriába és két görög szigetre, Korfura és Zakintoszra is repülhetnek a turisták, sőt június végétől az egyiptomi Hurghada is felkerül a cívisvárosból elérhető desztinációk listájára. Erfurtból, Lipcséből és Drezdából pedig német vendégek érkeznek rendszeresen május óta Debrecenbe és Hajdúszoboszlóra – közölte Tamás László, a Debrecen Airport járatfejlesztési igazgatója. A repülőtér vonzáskörzetéből egyre több költségtudatos utas választja a Debrecen Airportot, a magyar, illetve a román (partiumi) utasok mellett egyre többen érkeznek Kárpátaljáról is, hiszen 2017. június 11. óta az ukrán állampolgárok vízummentesen utazhatnak az Európai Unió legtöbb országába. A nyári hónapokban – főleg a Wizz Air és a Lufthansa menetrend szerinti járatainak is köszönhetően – több mint százezer utast várnak a Debrecen Airporton.
Az előzetes elvárásoknak megfelelően alakul a jellemzően charterjáratokra épülő Hévíz-Balaton nemzetközi repülőtér forgalma – mondta a Világgazdaságnak Benkő Attila, a társaság ügyvezetője. A Hévíz-Balaton repülőtérre szokás szerint nagy németországi városokból – a többi között Berlinből, Drezdából, Lipcséből – érkeznek a gépek. Korábban volt egy orosz charterjárat is a Balaton közelében lévő repülőtér és Moszkva között, de idén ez nincs a palettán, mert az a chartertársaság, amely ezt az útvonalat repülte, közvetlen járatot indított Bécsbe, és a Hévíz–Moszkva járat megtartásával saját magának teremtett volna konkurenciát. Az említett német desztinációkon kívül – menetrend szerinti – járatok közlekednek Hévíz-Balaton és Prága között, de épp most, vagyis a fő charterszezonban ezek szünetelnek, és augusztus második felétől térnek vissza – tette hozzá Benkő.
A két nagy vidéki reptér mellett természetesen a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is élénk a charterforgalom, még ha a légikikötő éves utasszámának elenyésző részét adják is azok, akik ilyen járatokkal utaznak. A budapesti repülőtérről is a török, görög, egyiptomi nyaralóhelyekre – egyebek Antalya, Korfu, Herakliosz, Rodosz, Zakintosz, Hurghada – indul a legtöbb charter járat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.