Nem vagyunk trendteremtők, inkább a biztosra megyünk, de az intelligens kütyükre mégis egyre többen szavazunk igennel – válaszolta a Világgazdaságnak Hadnagy Tímea enteriőrtervező. Az első felokosított házak már épülnek, az okosotthonok iránti igény nem a jövő, hanem a jelen. Az építőipar friss lendülete a legnagyobb hazai ágazati szakkiállításra is hatással volt, a Construmán hétszáz kiállító jelent meg, köztük már okoseszközökkel foglalkozó cégek is. Hadnagy szerint a kereslet és a kínálat is folyamatosan nő: a legtöbb ember lépést akar tartani az erőteljesen gyorsuló világgal, melyben olyan eszközök, mint az intelligens mosógép vagy hűtő, sokat segíthetnek. Pár év múlva egyre elterjedtebbek lesznek azok az okosházak is, amelyek világítása, fűtése, biztonságtechnikája vagy vízkezelése egyetlen tabletről irányítható.
Az új lakások építéséből, illetve a növekvő számú ingatlanpiaci tranzakcióból a lakberendezők mellett a bútoráruházak is hamarosan profitálhatnak, hisz a frissen vásárolt otthonukba költözők többsége a lakás berendezésére is költ. A regionális szinten eltérő jövedelmi különbségek azonban a bútorra elkölthető összegekben is megmutatkoznak. Kui János, a GfK geomarketinges kutatója lapunkkal azt közölte: a budapesti lakosok közel 40 százalékkal többet tudnak bútorvásárlásra költeni, mint a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyeiek, és majdnem 30 százalékkal többet, mint a Somogy, Bács-Kiskun, Békés és Nógrád megyeiek. Budapest 20 százalékkal haladja meg az országos átlagot, és a Pest megyeiekhez hasonlóan az egy főre jutó elkölthető összeg még Fejérben, Komárom-Esztergomban és Győr-Moson-Sopronban hasonló.
Az viszont, hogy mire mennyit költenek az ingatlantulajdonosok, sok szempontból tevődik össze, és teljesen változó – állítja Hadnagy. Számít az is, hogy hány évre terveznek a tulajdonosok, és milyenek a ház adottságai. „Egy villaépületnél egyértelműen kizárhatjuk az olcsó, pár nap alatt beszerezhető anyagokat – például a laminált padlót –, mert egyszerűen nem illik oda, és az ingatlan értékét csökkentheti, de növelni biztosan nem fogja” – mondta az enteriőrtervező. Amire viszont mindenki nagy figyelmet fordít, azok a hosszú távú befektetések, mint a konyhabútor, a burkolatok vagy épp a fürdőszoba.
A komoly anyagi vonzattal járó, megfontoltabb döntéshez vagy annak megerősítéséhez egyre többen kérik lakberendező segítségét. Hadnagy kiemelte, megrendelőinél úgy látja, szeretnek a jól bevált vizeken evezni, és ha választás elé kerülnek, akkor biztosra mennek. A falak, valamint a bútorok tekintetében kevésbé kirívó színeket választanak. Az indusztriális és az egyéb „piacos, kincskeresős” vonalon erősen jó a magyar ízlés – mondta.
Az őszi és a jövő évi lakástrendet elemezve Hadnagy kiemelte, a nagyobb, meghatározó bútorok esetében továbbra is a letisztult formavilág jellemző, de egyre elterjedtebbek lesznek a markánsan mintás, különleges kiegészítők, az eltérő textilek és a kisebb bútorok is. A színek tekintetében a zöld lesz az uralkodó, az új trend első hullámai most érnek el hazánkba.
A 30–59 évesek 33 százaléka szeretne három éven belül lakást venni, egy évvel korábban 26 százalékuk mondta ezt – derült ki a K&H „biztos jövő” indexéből. A megkérdezettek 17 százaléka komoly érdeklődő, többségük harmincas (22 százalék), a budapesti(28 százalék) és magas jövedelmű (20 százalék).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.