BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Pinterest csak kacérkodik a tőzsdével

Az egymilliárd dollár értéket mára elérő Pinterest üzleti hátteréről keveset tudni, ám az felettébb biztató, hogy a szolgáltató már most nyereséges lehet.

A tőzsdén tárt karokkal várnák az unikornisokat, de sokan kivárnak még. Közéjük tartozik a Pinterest közösségi képmegosztó és tartalomszolgáltató portál, amelyet szektortársa, a Snapchat szolgáltatást nyújtó Snap tragikus szereplése is óva int a parkettra lépéstől. A Snap a március eleji börzei bevezetése (IPO) óta szenved, árfolyama közel 40 százalékot zuhant, s a jövője sem túl rózsás. Az unikorniskorba érkezett, azaz az egymilliárd dollár értéket mára elérő Pinterest üzleti hátteréről keveset tudni, ám az felettébb biztató, hogy a szolgáltató már most nyereséges lehet, azaz nem kell elsietni az IPO-ját. A cég az idén megcélozza a félmilliárd dolláros árbevételt, de elemzők szerint akár 600 milliót is beszedhet.

Forrás: Shutterstock

A tavalyi üzleti évet 300 milliós forgalommal zárhatta, azaz a duplázás is elérhető az idén. A 2009-ben alapított kaliforniai startup aktív felhasználóinak száma elérte a 175 millió főt, becsült piaci értéke pedig a 12,3 milliárd dollárt, míg 2015-ben még csupán 11 milliárdnál járt. A felhasználói bázis gyors növekedésére alapozva három éve eresztették rá a „pénzcsináló gépezetet” a Pinterestre, az extra szolgáltatásokat fizetőssé tették, és megjelentek a hirdetések is. A felhasználók bónuszokat is gyűjthetnek, amelyeket a Pinterest partnereinél levásárolhatnak. Új, képfelismerésen alapuló vizuális szolgáltatásuk a Lencse (Lens), amelynek lényege, hogy az okostelefonnal lefényképezett objektumhoz képzeteket, felhasználási lehetőséget társít, legyen szó ételről, ruháról vagy bármi másról. Ha arcmásról van szó, akkor azt különböző klisékkel személyre szabhatják, kiszínezhetik a felhasználók.

A Pinterest nemrég 150 millió dolláros tőkebevonást hajtott végre, ezzel együtt már 1,5 milliárd dollárnyi külső forrás fekszik a cégben. A többi között olyan ismert befektetők karolták fel a vállalkozást, mint a Fidelity, a Goldman Sachs és a Rakuten. A verseny azonban nagyon erős a Pinterest piacán, ezért elemzők szerint egy olyan tőkeerős partner tudná kamatoztatni a cég szolgáltatásait, mint a nagyétkű Amazon e-kereskedelmi óriás, és akkor az IPO is okafogyottá válna.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.