Az Abercrombie & Fitch (A&F) árfolyama tegnap 4,2 százalékkal erősödött a tőzsdenyitás előtt, holott csak azt közölte befektetőivel, hogy a vártnál kisebb veszteséget szenvedett a második negyedévben. A viharos egy évet produkáló divatcég a tavalyi második negyedév 13,1 millió dolláros mínusza után most 15,5 százalékos veszteséget jelentett. Az egyszeri tételekkel megtisztított egy részvényre eső eredmény (EPS) azonban a FactSet konszenzusa szerinti –33 cent helyett csak –16 cent lett – írja a Marketwatch. A 779 millió dolláros negyedéves forgalom négymillióval alacsonyabb ugyan az egy évvel korábbinál, de a várakozásokat 20 millióval meghaladta. Az értékéből az idén 20 százalékot veszítő A&F megújulási programjának elején jár, Arthur Martinez elnök a múlt hónapban határozott lépéseket ígért a részvényesek megnyugtatására: bejelentette, hogy az Abercrombie márkával a jövőben az idősebbeket veszik célba, míg a Hollisterrel a fiatalokra koncentrálnak. Az átpozicionálás kockázattal jár, de ezt az immár negyedik éve zsugorodó forgalom miatt vállalniuk kell. Annyi vigaszuk lehet, hogy a Hollistert árusító boltok eladásai most 5 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, míg az Abercrombie márka 7 százalékkal kevesebbet hozott.
A divatcégek lejtmenete alól az American Eagle Outfitters kivételt képez, eladásai éves összevetésben 3 százalékkal 845 millió dollárra nőttek a második negyedévben, meghaladva a Thomson Reuters 824 millióról szóló konszenzusát. Elsősorban az Aerie márkanéven forgalmazott fehérneműből fogyott sok, és 26 százalékos pluszbevételt hozott a cégnek, de az új fazonú farmereket is a sikertermékek közé sorolták. Ez utóbbi különösen kedvező hír az iskolakezdési szezonra készülődve. Az egy üzletre eső eladásokban az elemzők 0,4 százalékos csökkenést vártak, ehelyett 2 százalékos bővülésről írt gyorsjelentésében a főleg a fiatalok igényeire szabott kollekciókat kínáló American Eagle. Az adózott nyereség csaknem a felére, 21,2 millió dollárra csökkent, ebben azonban az átszervezésekkel járó egyszeri tételek játszottak szerepet. Ha ezektől eltekintünk, a 12 centes EPS helyett 19 centet kapunk, ami 3 centtel magasabb a várakozásoknál. A piac kedvezően értékelte a jelentést, a cég árfolyama majdnem 7 százalékot erősödött, ám ezt is beszámítva, a kurzus az utóbbi 12 hónapban 35 százalékkal gyengült. Igaz, az utóbbi három hónapban már a befektetők is honorálták a menedzsment erőfeszítéseit, s ez 8 százalékos erősödésben mutatkozott meg.
Az American Eagle-nek szakértők szerint sikerült meggyőznie a bázisát képező millenniumi nemzedéket, hogy érdemes a hagyományos boltokban ruhát vásárolni, szaküzleteinek látogatottságára nem lehetett panasza. A színvonalas kollekciók és a személyes kiszolgálás mellett a harmadik tényező a marketing volt, ami segítette az eladásokat. A cég köznapi, saját testüket elfogadó hús-vér emberekkel kezdte reklámozni portékáját, szemben például a konkurens Victoria’s Secret nőideálokat megtestesítő modelljeivel.
Az American Eagle másik versenytársa, az Express az ellenkező utat járja. A szintén most jelentő amerikai divatcég inkább az online értékesítésre feküdt rá, és ebben 28 százalékos bevételnövekedést ért el a második negyedévben, mire az árfolyama, a cég nevéhez méltó sebességre kapcsolva, 17 százalékot erősödött. Volt honnan feljönni, hiszen az utóbbi 12 hónapban a cég 60 százalékot veszített értékéből, ebből 38 százalékot már az idén. Az alacsony költséggel, hatékonyan működtethető e-kereskedelmi üzletág már 20 százalékot képvisel az Express teljes bevételében. Bár az összforgalom a negyedévben 4 százalékkal csökkent, ez nem zavarta a kétszer ekkora visszaesés miatt aggódó befektetőket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.