Az Air Berlin arra kérte utasait, hogy mielőtt elindulnának a repülőtérre, ellenőrizzék járatuk státusát a légitársaság honlapján. Valószínű, hogy a szerdai nap folyamán még több járatot kell törölnie az Air Berlinnek.
Az egy hónapja csődöt jelentő légitársaság vezetése arra figyelmeztetett, hogy a járattörlések a vállalat létét fenyegetik, kikényszeríthetik a működés leállítását, veszélybe sodorva a potenciális befektetőkkel való tárgyalásokat.
Az Air Berlin szeptember 15-ig adott határidőt potenciális befektetőinek, hogy megtegyék ajánlataikat. A döntést pedig szeptember 21-én, három nappal a szövetségi parlamenti választások előtt hoznák meg.
A pilóták kedden kezdtek váratlan akcióba: az 1500 pilótából mintegy kétszázan, főleg kapitányok, jelentettek beteget, ami szokatlanul magas szám. Egy belső feljegyzés szerint szerdán még mindig 149 pilóta volt betegállományban.
A Bild című lap értesülése szerint a „lázadást” az a vita váltotta ki, amely a fizetésképtelen légitársaság pilótáinak a potenciális befektető általi lehetséges átvételét övezi.
A pilóták bújtatott munkabeszüntetése illegális, mivel nem szakszervezeti felhívásra indult. Még egyes munkavállalói érdekképviseletek, köztük a pilóták nevében fellépő Cockpit szakszervezet is bírálta az akció résztvevőit.
Alexander Dobrindt közlekedési miniszter arra kérte a légitársaságot, hogy igyekezzen minél jobban tartani a menetrendet. Brigitte Zypries gazdasági miniszter a Bild című lapnak azt mondta, hogy reményei szerint minden érintett fél józanul mérlegeli a helyzetet, és igyekszik a lehető legjobb eredményt elérni a légitársaság munkavállalóinak érdekében.
Az eddigi adatok szerint már ötmillió eurós veszteséget okozott az Air Berlinnek a pilóták váratlan akciója. Kedden több mint száz járatot kellett törölni, és utasok ezreiről kellett gondoskodni. Bajba került a Lufthansa leányvállalata, az Eurowings is, mivel 33 repülőgépét a legénységgel együtt az Air Berlintől lízingeli.
Az Air Berlin, amely Németország második legnagyobb légitársaságaként nyolcezer munkavállalót foglalkoztat, augusztus 15-én jelentett csődöt, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, hogy nem támogatja tovább anyagilag a légitársaságot.
A szövetségi kormány 150 millió eurós áthidaló kölcsönt bocsátott az Air Berlin rendelkezésére, hogy ne kelljen leállítani a működését. Ez a pénz három hónapra elég. A potenciális befektetők között van például a Lufthansa, a Thomas Cook brit utazási iroda németországi légitársasága, a Condor, Hans Rudolf Wöhrl német nagyvállalkozó, a Zeitfracht német logisztikai vállalat, valamint a LinkGlobal Logistics nevű kínai repülőtér-üzemeltető cég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.