A megkérdezettek nagy része megnézi a vásárolt termékek származási helyét, de ez az érdeklődés eltérő intenzitású: 11 százalékuk mindig, 26 százalékuk pedig az esetek többségében megnézi ezt, 17,1 százalékuk csak az első vásárlásnál, míg 33 százalékuk csak bizonyos esetekben figyeli ezt. Csupán 13 százalékuk mondta azt, hogy sohasem olvassa el a termék származási helyét.
Totth Gedeon, az intézet igazgatója szerint a kutatások egyértelműen mutatják a magyar fogyasztó etnocentrikusságát, de ez többségüknél a pénztárig tart, ami azt jelenti, hogy azonos vagy alacsonyabb ár esetén választja a magyar eredetű terméket. Negyedük hajlandó többet fizetni a hazai eredetű áruért.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. megbízásából készült 550 fős kutatásból kiderült az is, hogy a termékek eredetének azonosítására szolgáló jelölések közül a Magyar Termék és a Hazai Termék tanúsító védjegy kiemelkedően a legismertebb. Az élelmiszerek származási helyét megnéző megkérdezettek 94 százaléka ismeri a Magyar Termék védjegyet, 88,3 százalékuk pedig már vásárolt is ilyen jelölésű árut. A hazait előnyben részesítő és az eredetet figyelő válaszadók közül leginkább a Magyar Termék védjegyeket keresi az, aki minőségi magyar élelmiszert akar.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.