Sergio Marchionne a Fiat Chrysler elnök-vezérigazgatója lapértesülésekre ragálva azt mondta, hogy „az Alfa Romeo és a Maserati nem áll készen a járműipari csoportból való kilépésre”. A vállalatvezető „érthetőnek nevezte” a tömegtermelésről történő leválasztás kívánalmát, de mint hangsúlyozta: „A mostani nem az a pillanat, amikor erre sor kerülhet és hiányoznak a feltételek is.”
Marchionne egyben elképzelhetőnek tartja, hogy eljön az az idő valamikor a jövőben, amikor a leválás bekövetkezik. „Erre azonban egészen biztosan csak azután kerülhet sor, ha távozom posztomról” – szögezte le.
Előzőleg több olasz lap arról számolt be, hogy kínai cégek érdeklőnek az Alfa Romeo és a Maserati megszerzése iránt.
A Milánóban 1910-ben alapított Alfa Romeo 1933 és 1986 között olasz állami tulajdonban volt, majd a Fiat cég megvásárolta. A Maserati története 1914-ben indult Bolognában és 1993-ban lett a Fiat leánycége.
Augusztus közepén látott napvilágot az a sajtóértesülés, hogy Kína egyik vezető járműgyártója, a Great Wall Motor ajánlatot készül tenni a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) olasz-amerikai autógyártó konszernre vagy annak egy részére. Az ázsiai vállalat különösen a cég két legsikeresebb márkája, a Jeep és a Ram iránt érdeklődik.
A Fiat Chrysler a világ hetedik legnagyobb autógyártója, piaci tőkeértéke majdnem 20 milliárd dollárra rúg, és már hosszabb ideje keres partnert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.