BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokaknak vonzóbb a webshop, mint a munka

A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi – derült ki a GKI Digital felméréséből.

Bár napjainkban bárhol, bármikor információhoz juthatunk okostelefonon keresztül, a GKI Digital felmérése azt mutatja, hogy a felhasználók még mindig ragaszkodnak a nagy képernyőhöz: a válaszadók 82 százaléka elsősorban laptopon böngészi a webáruházak kínálatát. A megkérdezett nők 41 százaléka telefonját is beveti, ha online áruház szolgáltatásait veszi igénybe, míg a férfiak csupán harmada, 32 százaléka teszi meg ugyanezt.

A válaszadók 43 százaléka otthonán kívül is (például utazás közben a tömegközlekedési eszközökön) válogat a webáruházak kínálatában. Főleg a 25-29 éves korosztály (41 százalék) kedvelt időtöltése a munkahelyi webáruház-böngészés, de a megkérdezettek negyede (24 százalék) nézelődik munka közben. A munkahelyi online vásárlás leginkább a férfiakra jellemző (29 százalék), míg a nők mindössze 19 százalékát foglalkoztatják munka közben online termékek. Leginkább a miskolciak (36 százalék) és a fővárosiak (34 százalék) webshopoznak munka helyett.

A válaszok összegzésekor az otthoni böngészés érte el a legmagasabb arányt (86 százalék), ugyanis a felhasználók inkább nyugodt környezetben szeretnek vásárolni, 53 százalékuk pedig kifejezetten unaloműzésből pörgeti a terméklistát.

A válaszadókat arról is megkérdezte a GKI Digital, miért részesítik előnyben a webáruházak használatát a hagyományos boltokkal szemben. A felületek könnyű kezelhetősége mellett a termékek részletes jellemzői a legfontosabbak, meg persze az árak gyors összehasonlíthatósága.

Az otthoni környezet biztosította nyugodt használat, az online oldalak összehasonlíthatósága és a termékek kiválasztása során megtekinthető részletes leírások mind-mind tolják a vásárlókat az online áruházak irányába, akik leginkább akkor látogatnak el ezekre a weboldalakra, ha konkrét elképzelésük van arról, mit is szeretnének vásárolni.

Ilyen értelemben a tudatos online vásárlás tendenciája jelentősen nőtt, a válaszadók 55 százaléka eszerint cselekszik, ha internetes vásárlásról van szó. A tudatosság miatt azonban szükséges lehet a mobil applikációk folyamatos fejlesztése a magasabb szintű felhasználó élmény elérése érdekében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.