Bár napjainkban bárhol, bármikor információhoz juthatunk okostelefonon keresztül, a GKI Digital felmérése azt mutatja, hogy a felhasználók még mindig ragaszkodnak a nagy képernyőhöz: a válaszadók 82 százaléka elsősorban laptopon böngészi a webáruházak kínálatát. A megkérdezett nők 41 százaléka telefonját is beveti, ha online áruház szolgáltatásait veszi igénybe, míg a férfiak csupán harmada, 32 százaléka teszi meg ugyanezt.
A válaszadók 43 százaléka otthonán kívül is (például utazás közben a tömegközlekedési eszközökön) válogat a webáruházak kínálatában. Főleg a 25-29 éves korosztály (41 százalék) kedvelt időtöltése a munkahelyi webáruház-böngészés, de a megkérdezettek negyede (24 százalék) nézelődik munka közben. A munkahelyi online vásárlás leginkább a férfiakra jellemző (29 százalék), míg a nők mindössze 19 százalékát foglalkoztatják munka közben online termékek. Leginkább a miskolciak (36 százalék) és a fővárosiak (34 százalék) webshopoznak munka helyett.
A válaszok összegzésekor az otthoni böngészés érte el a legmagasabb arányt (86 százalék), ugyanis a felhasználók inkább nyugodt környezetben szeretnek vásárolni, 53 százalékuk pedig kifejezetten unaloműzésből pörgeti a terméklistát.
A válaszadókat arról is megkérdezte a GKI Digital, miért részesítik előnyben a webáruházak használatát a hagyományos boltokkal szemben. A felületek könnyű kezelhetősége mellett a termékek részletes jellemzői a legfontosabbak, meg persze az árak gyors összehasonlíthatósága.
Az otthoni környezet biztosította nyugodt használat, az online oldalak összehasonlíthatósága és a termékek kiválasztása során megtekinthető részletes leírások mind-mind tolják a vásárlókat az online áruházak irányába, akik leginkább akkor látogatnak el ezekre a weboldalakra, ha konkrét elképzelésük van arról, mit is szeretnének vásárolni.
Ilyen értelemben a tudatos online vásárlás tendenciája jelentősen nőtt, a válaszadók 55 százaléka eszerint cselekszik, ha internetes vásárlásról van szó. A tudatosság miatt azonban szükséges lehet a mobil applikációk folyamatos fejlesztése a magasabb szintű felhasználó élmény elérése érdekében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.