Egy lépéssel közelebb került céljához a japán SoftBank, amely beszállna az Uber fuvarmegosztó társaságba. A SoftBank ugyanis írásba adta, hogy blokkolja a cégalapító Travis Kalanick elnökké vagy vezérigazgatóvá történő esetleges kinevezését. Ezt az Uber egyik legnagyobb és legrégebbi részvényese, a Benchmark tőketársaság szabta feltételül. A Benchmark volt az, amely megelégelve a Kalanickhoz kötődő botrányok sorozatát, júniusban sikerrel kezdeményezte az addig vezérigazgatóként dolgozó alapító lemondatását. Kalanick megosztó személye miatt a cég akkor 69 milliárd dollárra becsült piaci értéke gyors olvadásnak indult, s abban az állapotában sem a részvények közelgő tőzsdei bevezetése, sem újabb befektetők bevonása nem látszott reálisnak. Előbbi még most sem, utóbbi előtt viszont elhárulni látszanak az akadályok.
A technológiai cégek felfuttatásában érdekelt SoftBank – a General Atlantic és a Dragoneer Investment Group pénzügyi befektetőkkel közösen – 10 milliárd dollárt invesztálna az Uberbe, az ügylet önmagában világrekord lenne ezen a piacon. Maga az Uber több mint egymilliárd dollárt kapna közvetlenül fejlesztésekre, míg 9 milliárd dollár értékben a cég jelenlegi tulajdonosaitól vásárolnának részvényeket. A részvények beárazása aukción történne, kiindulási alapként az Uber értékét 45 milliárd dollárra tennék. Az egyelőre megjósolhatatlan, hogy a vevők mekkora részvényhányadot tudnak majd begyűjteni az aukción. Ha egyáltalán eljutnak odáig, hiszen a csoport mára elveszítette egyik tagját, a kínai fuvarmegosztó piacot vezető Didi Chuxingot.
A SoftBank két széket kapna a ma tizenegy tagú igazgatóságban, amelyek közül az egyiket ügyvezetője, Rajeev Misra foglalná el, míg a másikba a SoftBank amerikai mobilszolgáltatója, a Sprint vezérigazgatóját, Marcelo Claure-t ültetnék. Rosszabb esetben egy széket kapnának egy megfigyelői státuszú személy delegálása mellett – írja a Bloomberg. Azt nem tudni, hogy a meglévő helyekből engednének-e át a SoftBanknak, vagy emelnék a tagok számát. Fontos szempont, hogy Kalanickot minél jobban elszigeteljék. Ő most három hellyel rendelkezik az igazgatóságban, ám ebből kettő nincs betöltve. Ha a Benchmark garanciát kap rá, hogy a nemrég az Expedia online utazási iroda éléről az Uberhez átcsábított új vezérigazgató, Dara Khosrowshahi irányításával radikálisan megújul a cég, akkor valamennyit hajlandó lesz eladni a részesedéséből. Kalanick szűk körben jelezte, hogy nem hajt vezérigazgatói babérokra, de szívesen támogatná aktívan is Khosrowshahi munkáját. Az új vezérre vár a cég megújítása mellett a béketeremtés feladata. El akarja érni, hogy az alkalmazottak fair áron és szabadabban értékesíthessék részvényeiket; hogy a szavazati jogok legyenek szinkronban a tulajdonosi jogokkal; továbbá hogy a szuperszavazatokkal ne lehessen egy irányba befolyásolni a vállalati döntéseket.
Bezárja autókölcsönzőjét, az Xchange Leasinget az Uber. A 2015-ben alapított lízingcég közvetlenül adta bérbe a gépkocsikat az Uber-sofőröknek, hogy megkönnyítse nekik a piacra lépést. Ám a mintegy 40 ezer bérautó finanszírozása túl nagy falatnak bizonyult, a nyári leltár szerint minden egyes kocsin 9 ezer dollárt bukott a cég, szemben a várt 500 dolláros veszteséggel. A The Wall Street Journal értesülései szerint ekkor határozták el, hogy bezárják és túladnak az 500 főt foglalkoztató lízingcégükön. Ennek részletei azonban még nem ismertek. Az Uber lízingprogramja 2013-ban indult, akkor a GM és a Toyota szállította az autókat, és pénzügyi közvetítők vettek részt a finanszírozásban. Két évre rá döntött úgy az Uber, hogy maga szervezi az üzletet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.