BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint testőr a Volvo új modellje

Kínai tulajdonosa csodát tett a Volvóval, az XC60-as szebb, biztonságosabb és vonzóbb, mint valaha.

Az XC90-essel bevezetett formanyelv nem változott, kevésbé dobozszerű a forma és jobbak az arányok. Ez segít sokkal könnyedebbnek és sportosabbnak mutatni az XC60-ast, közben az autó skandináv karaktere is erősödött. Méretei impozánsak, mégsem túlzók, talán éppen ezért olyan népszerűek ezek a SUV-ok. Néhány centivel majdnem minden irányban nőtt az elődjéhez képest, a hasmagassága alig észrevehetően csökkent. A trendek és a nagy szilárdságú acél használata ellenére kicsivel nehezebb lett.

Forrás: MW

A karosszéria arányainak és az utastér helykihasználásának jót tett az új struktúra használata, ami a láb- és válltéren, üvegtető nélkül pedig a fejtéren is meglátszik, de ahogy kívülről, úgy az utastérben is a hatáskeltésre koncentráltak. Bár már nem újdonság ez a belső világ, továbbra is lenyűgöző, amit alkottak. Igényes, modern, karakteres és otthonos a belső. Különösen igaz ez a világos bőrbelsős kivitelekre. Itt is találunk valami egyedit, a műszerfal valódi, matt fabetéte először az XC60-asba kerül két, ellenkező irányú hajlítással, alulról megkerülve a középkonzolt kitöltő érintőképernyőt. Ülése szinte már túl sokféle módon állítható, de ha eltaláljuk a megfelelő helyzetet, nagy kényelemben utazhatunk. Ezt segíti a kivételes hangszigetelés és az általános komfortszint is.

Klasszikus értelemben véve nem sok élményt ad a vezetés, mert az autó annyira semlegesen viselkedik. A kipróbált erősebb benzines és a dízelmotorral is bőségesek az erőtartalékok, gyorsításnál több száz kilóval tűnik könnyebbnek, pedig jóval több, mint 1,8 tonnát kell megmozgatni úgy, hogy szerpentinen is kiegyensúlyozott maradjon. Hátul az igényes, több lengőkaros felfüggesztést feláras légrugózás egészíti ki, amitől tükörsima utakon volvósan stresszmentes az autó­zás. A vezethetőségbe mi is beleszólhatunk, hiszen állítható a kormányzás, a gázpedál és a felfüggesztés, a különbségek pedig egyértelműek. Az Aisintól származó nyolcfokozatú automatikus váltó is beleillik a Volvo higgadt profizmusába.

Az elismerésre méltó fejlesztőmunka révén az XC60-as a legpiacképesebb Volvo. Nem lehet véletlen, hogy ilyen bátran a német prémiummárkák szintjére árazták be, hiszen a technikai felkészültségén túl még ott van az állandó ütőkártyának számító, egyedülálló aktív és passzív biztonság. A minden szériában kínált asszisztens- és segédrendszerek elérhetők a már 130 kilométer/óráig félautonóm vezetést kínáló újdonsághoz. Szinte nincs olyan közlekedési helyzet, amelyben ne lenne önkontroll alatt az autó és környezete. A motorpaletta különlegessége, hogy egyetlen blokkra épül, csupán a perifériák különböznek. Hamarosan háromhengeres benzinesekkel bővül a kínálat, jelenleg a kétlépcsős turbófeltöltésű D4-es dízel az alapverzió 190 lóerővel. A változó geometriájú feltöltővel 235 lóerősre izmosított D5-öst a kisebb benzines, a 254 lóerős T5-ös, majd a turbós, kompresszoros, 320 lóerős T6-os követi, a csúcsmodell pedig a T8-as, 407 lóerős konnektoros hibrid 10,4 kWh-s akkumulátorral és 45 kilométeres elektromos hatótávval. Utóbbi itthon zöld rendszámmal helyezhető forgalomba.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.