Megkezdte a próbaüzemelést a kínai Csucsou városában az Autonomous Rail Rapid Transit (ART) elnevezésű, vezető nélküli tömegközlekedési eszköz, amely a fejlesztő leírása szerint a vonat, a villamos és a busz keresztezése.
Az elektromos meghajtású jármű felsővezeték és sínek nélkül közlekedik, szenzoraival érzékeli a neki felfestett útvonalat és az úton lévő akadályokat.
Az első kísérleti példány egy 3,1 kilométeres szakaszon közlekedik a Sennung színház és egy sportközpont között, de tervezik a pálya kibővítését egy 9 kilométeres hurokká.
A rövid távú közlekedésre szánt jármű kifejlesztője, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. vasúti járműgyár szerint az „okosvonat” sikeresen teljesített 24 órányi nonstop közúti tesztüzemet, és a háromkocsis – 32 méteres, 300 férőhelyes – változat egy példánya jövőre megkezdi az üzemszerű működést.
Az újszerű elektromos jármű 10 percnyi töltés után 25 kilométert tud megtenni, óránként 70 kilométeres maximális sebességre képes.
A fejlesztő szerint az ART kiépítése töredékébe – ötödébe vagy még kevesebbe – kerül, mint egy kötöttpályás közlekedési hálózaté, például egy villamospályáé vagy egy metróvonalé.
A CRRC főleg olyan közepes és kisebb városoknak ajánlja, amelyek nem engedhetnek meg maguknak egy drága metróhálózatot, vagy ahol túlságosan sokáig tartana annak kiépítése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.