Mosóczi László, az NFM közlekedésért felelős államtitkára elmondta, a következő években összesen 2500 milliárd forintot fordítanak a közúthálózat fejlesztésére, a tervbe vett kilencszáz kilométernyi autópálya, autóút és gyorsút elkészültével Magyarország szintet lép a gyorsforgalmi hálózat fejlettségében.
A forrásmegoszlásban az uniós források irányából a hazai költségvetési vállalások felé folyamatos elmozdulás figyelhető meg – fűzte hozzá. Kiemelte: a 83-as út Győr és Pápa közötti fejlesztése a pápai reptér NATO-bázissá válása miatt vált sürgetővé. A fejlesztés első üteme, a Győr bevezető szakaszának kétszer kétsávosra bővítése jövő év nyarára befejeződik. A beruházás összköltsége mintegy másfél milliárd forint.
Pápa és Győr között a településeket elkerülő új nyomvonalon 36 kilométeres kétszer kétsávos gyorsforgalmi út épül, fizikai elválasztóval. Ennek ideiglenes forgalomba helyezése várhatóan 2022 nyarán lesz.
A helyettes államtitkár kitért arra is, hogy az elmúlt években jelentősen megugrott a teherforgalom az M1-es autópálya és Rajka között, így az eredetileg is autópályának tervezett gyorsforgalmi utat kétszer kétsávossá fejlesztik. Ennek a beruházásnak a része a rajkai határátkelő akadálymentesítése. A munkálatok várhatóan 2019 második felében fejeződnek be.
Az M1-es sztrádának az M0-ás csomópont és az M19-es csomópont közötti szakaszának mindkét irányban három forgalmi sávra bővítésének közbeszerzési eljárása várhatóan még ez év végéig megjelenhet.
Mosóczi László felidézte, hogy a megyében az elmúlt években megépült az M85-ös gyorsforgalmi út Győr és Csorna között, az M85-M86 Csornát elkerülő út első üteme, az M86 Csorna és Hegyfalu közötti szakasza, valamint a 813-as út első két üteme. Az M85-ös út Csornát elkerülő második üteme és a 813-as út harmadik, befejező szakasza várhatóan jövőre készül el.
Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár, Veszprém megye négyes számú választókerületének országgyűlési képviselője azt mondta, hogy a biztonság került előtérbe a 83-as út tervezése során. A két város között normál körülmények között, biztonságosan és gyorsan lehet majd közlekedni.
Kara Ákos, az NFM infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője hangsúlyozta: Győr bevezető szakaszának bővítése és felújítása a tervek szerint halad, év végére elkészül a két turbó (többsávos) körforgalom az M1-es sztráda le- és felhajtójánál. A fejlesztéssel megnő az út áteresztő képessége.
Mayer András, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese a műszaki paramétereket ismertetve elmondta, hogy a Győr bevezető szakasznál egy kilométer hosszan a meglévő kétszer egysávos útból kétszer kétsávos készül. Az autópálya és a 83-as út keresztezésénél a meglévő, valamint a Mérföldkő utcánál található csomópontokat úgynevezett turbó körforgalmú csomóponttá építik át. Az autópálya Mosonmagyaróvár felőli irányából Pápa felé közvetlen ág épül ki, a sztráda hídja alatt pedig a 83-as utat kétszer két sávra szélesítik ki.
Az új nyomvonalon elkészülő 36 kilométeres szakaszon egyebek mellett hat különszintű csomópontot és két turbó körforgalmat alakítanak ki. A szakaszon a megengedett maximális sebesség az óránkénti 110 kilométer lesz.
Simon Róbert Balázs, a megyei jogú városok fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy ilyen mértékű állami közúti beruházás Győr térségében a rendszerváltás óta nem volt.
Gyopáros Alpár, a Rábaköz fideszes országgyűlési képviselője azt mondta, hogy az M85-ös gyorsforgalmú út Csorna és a soproni országhatár közötti szakaszának előkészítése már folyamatban van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.