Az autóval rendelkezők aránya 76 százalékról 84 százalékra nőtt, míg az autóval évente megtett távolság átlagosan 14 ezerről 17 ezer kilométerre emelkedett – derül ki a K&H biztos jövő indexéből. A kutatás szerint havonta átlagosan 20 ezer forintot költenek az autósok üzemanyagra, és a magyarok háromnegyede használt autóként vette gépjárművét.
Az index rámutatott arra is, hogy egy év alatt számottevően nőtt az autóval rendelkezők aránya Magyarországon, a 30-59 éves lakosság 84 százalékának van autója, szemben a 2016-os 76 százalékkal. A növekedés a kelet-magyarországi városoknak köszönhető, ott emelkedett jelentősen az autóval rendelkezők aránya. Legkevésbé a budapestiek rendelkeznek autóval, csupán 66 százalékuknak van csak saját kocsija.
Az autók számának növekedésével párhuzamosan az autóhasználat is népszerűbb lett. „Idén az emberek 71 százaléka hetente többször használta az autóját, szemben az egy évvel korábbi 60 százalékkal – mondta Kaszab Attila, a K&H vezérigazgató-helyettese, a nem-életbiztosításokért felelős vezetője. Hozzátette: az emelkedés mögött az áll, hogy a központi régióban élő, magas jövedelmű, de viszonylag kis távolságokat autózó nők száma emelkedett. Ezzel együtt azonban még mindig a férfiakra jellemző a rendszeres autózás, ők 77 százalékos arányban, míg a nők 66 százaléka ül hetente többször autóba.
A K&H indexe szerint szintén nőtt az autóval megtett távolság: amíg 2016-ban évente átlagosan 14 ezer kilométert vezettek az autósok, idén már 17 ezer kilométert tettek meg. Ez főként a budapestiek és országos szinten a 40-es férfiak számlájára írható, a fővárosban ugyanis 2016-ban még kevesebbet vezettek, mint máshol, de 2017-re ez a különbség eltűnt.
Az autósok által becsült havi üzemanyagköltség átlagosan 20 ezer forintot tett ki idén. Az érintettek 16 százaléka, azaz minden hatodik autós, azonban több mint 30 ezer forintot költ üzemanyagra. A többség – az autósok 57 százaléka – pedig 10-30 ezer forintot hagy havonta a benzinkutakon – áll az indexben.
Az autók becsült átlagos életkora nem változott, 2016-hoz hasonlóan idén is átlagosan 12 év volt. Az autóval rendelkezők 36 százaléka 15 évnél öregebb autóval közlekedik és mindössze 13 százalékuknak van 5 éves vagy annál fiatalabb gépkocsija. A kutatásból az is kiderül, hogy a nagy és közepes településeken élők esetében csak 32 százalékuknak van 15 éves vagy ennél öregebb autója, míg a kistelepüléseken már 44 százalékos a 15 vagy annál idősebb gépjárművek aránya.
A K&H biztos jövő indexe szerint az autósok döntő többsége, 74 százaléka használtként vette az autóját, és mindössze 26 százalék választott új járművet. Új autót leginkább a férfiak, a 40-50 évesek és a keleti országrészben élők vásároltak.
Bár az autózási szokások változtak, az autóvásárlási tervekben nem történt változás: a lakosság 33 százaléka egyáltalán nem tervez vásárlást, míg 28 százalékuk 3 éven belül számol ezzel. A felmérés végül rámutatott, a legjellemzőbb jövőbeni autóvásárló harmincas éviben járó, magas végzettségű férfi lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.