Az emelkedő árbevétel mögött két területen ellentétes tendenciát mutatott ki a Bisnode frissen közzétett elemzésében: a vendéglátásban évről évre kevesebb cég működik, a szálláshely-szolgáltatásban viszont folyamatosan növekszik a számuk. A két szektort a magas fluktuáció és a szezonalitás jellemzi, de az összkép jól mutat.
A keresletet több kedvező folyamat támogatja, például a vendégforgalom az összes szálláshelytípusban növekedett: 2014-ben 9,6 millió vendég 24 millió vendégéjszakát töltött el kereskedelmi szálláshelyeken, 2016-ban már több mint 11 millió turista majdnem 28 milliót. Az Airbnb térhódítása a kisebb hostelek közül néhányat ellehetetlenített, de a talpon maradt szereplők mindegyike növelte bevételét.
A Bisnode az iparág éllovasainak összetételét is megvizsgálta, és megállapította, hogy az utóbbi három évben a dobogósok kiemelkedően teljesítettek. A csúcson a Danubius Zrt. áll, amelynek bevétele 2016-ban 31,5 milliárd forint volt, a második helyen stabilan áll a McDonald’s Kft. 23,7 milliárddal, a bronzérmes 23 milliárdos árbevételével az Accor-Pannonia Hotels Zrt. lett. A legsikeresebb száz iparági szereplő 4–12 százalékkal növelte bevételét, körükben alig volt változás.
Az Opten külön vizsgálta a budapesti vendéglátást, ahol a szektor cégeinek 44 százaléka működik. Egy év alatt félezerrel csökkent az éttermet és egyéb vendéglátóipari egységet működtető cégek száma, a három évvel ezelőttihez képest pedig már csaknem ezerrel, viszont az árbevétel évről évről nő. A növekvő keresletet az áfacsökkentés, a reálkeresetek emelkedése és a pörgő turizmus még tovább élénkíti. Sokan próbálnak szerencsét, ezt jelzi a 19,4 százalékos cégfluktuációs index is. A budapesti vendéglátásban dolgozók száma a vidékinél magasabb munkabérek miatt nőhetett, bár a nettó átlagkereset még mindig alig több, mint 110 ezer forint, ami a többi ágazatétól messze elmarad.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.