BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már az alapmotorral is elérhető minden kényelmi és biztonsági extra

Több lett, és kevesebb is az Insignia, így nem csoda, hogy a kis motorokkal is szépen muzsikál. Dinamikusan, de azért még nem sportosan mozgatja a 165 lóerős motor.

Akár 175 kilogrammos tömegmegtakarításról beszél az Opel az új Insignia kapcsán, az alapmodelleknél ebből csak bő egy mázsa marad, de ez sem rossz eredmény, mert a karosszériát alaposan kibővítették. Kellően nagy lábtér vár a hátul utazókra, de nem lehet felhőtlenül örülni neki, mert akinek tényleg szüksége van erre – úgy 185 centiméteres testmagasságtól felfelé –, azzal szembesül, hogy a nagy méretű csomagtérajtó zsanérjai miatt a tetőkárpit a kelleténél korábban indul meg lefelé. Előbb ér a fej a tetőhöz, mint a fejtámlához. Az első sorban nincs ilyen probléma, a műszerfal erőteljes vízszintes tagolása miatt tágasnak érződik a beltér. Nem használja ki a vetített műszeregység előnyeit az autó, a navigáció például csak bélyegképként jelenik meg a nagy monitor közepén, az viszont dicséretes, hogy a vetített kijelző külön fizikai kapcsolókkal állítható.

A gazdag alapfelszerelés mellett rengeteg pénzt lehet elkölteni a külön extrákra
Forrás: MW

Az alapváltozat 140 lóerős szintjéhez képest 200 ezer forint a fel­ára a 165 lóerős teljesítményűnek, ez valójában egy kicsit szélesebb tartományban elérhető maximális nyomatékot, tehát pörgősebb motorhangolást jelent. Dinamikusan, de azért még nem sportosan mozgatja az Insigniát, 2000-es fordulatszám alatt csendesen tűri, ha terheljük, efelett jól húz, a száz kilométerenkénti 7,7 literes tesztfogyasztásával kibékültünk. A gyár által publikált WLTP-módszer szerinti, tehát a forgalomban mért fogyasztás száz kilométerenként az 5,7 és a 9,6 literes tartományban van.

Meggyűlt a bajunk ugyanakkor a motorleállítóval, amely nem kuplungolásra, hanem a fék felengedésére kelti életre a benzinmotort, és van olyan lejtő, amely még nem elég meredek ahhoz, hogy az ESP elgurulás elleni funkciója aktiválódjon. Ilyenkor a hátrafelé gördülő autóval kell megküzdenie az épp életre kelő erőforrásnak, és gyakran veszít, azaz lefullad. Csak fohászkodhatunk, hogy mire visszalépünk a fékre, ne guruljunk bele a mögöttünk lévő autóba. A lényeg persze, hogy könnyen kapcsolható váltóval, egészen jó futóműhangolással kárpótol minket az Insignia, még a nagy felnikkel is van értékelhető rugózási komfort, s kanyarban is jól fekszik az úton a nagy test.

Nem használja ki a vetített műszeregység előnyeit az autó
Forrás: MW

Már az alapmotorral is elérhető minden kényelmi és biztonsági extrafelszerelés, amit csak az Insignia nyújtani tud, a tesztautóban is volt masszázsfunkciós vezetőülés, vetített kijelző és vezetéstámogató rendszerek hada, persze ilyenkor bőven 11 millió forint feletti összeg szerepel az árcédulán. A 7,66 millió forintos induló ár azon a szinten mozog, ahol a vetélytársaké, ezt követően pedig kicsik az ugrások az egyes szintek között, igaz, jórészt csak a további extraválasztás lehetőségét kapjuk meg ezzel. Az alapáron vállalt kétéves garancián felül további két évet vállalnak az autóra, de ennél nem egy vetélytárs kínál jobb feltételeket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.