Akár 175 kilogrammos tömegmegtakarításról beszél az Opel az új Insignia kapcsán, az alapmodelleknél ebből csak bő egy mázsa marad, de ez sem rossz eredmény, mert a karosszériát alaposan kibővítették. Kellően nagy lábtér vár a hátul utazókra, de nem lehet felhőtlenül örülni neki, mert akinek tényleg szüksége van erre – úgy 185 centiméteres testmagasságtól felfelé –, azzal szembesül, hogy a nagy méretű csomagtérajtó zsanérjai miatt a tetőkárpit a kelleténél korábban indul meg lefelé. Előbb ér a fej a tetőhöz, mint a fejtámlához. Az első sorban nincs ilyen probléma, a műszerfal erőteljes vízszintes tagolása miatt tágasnak érződik a beltér. Nem használja ki a vetített műszeregység előnyeit az autó, a navigáció például csak bélyegképként jelenik meg a nagy monitor közepén, az viszont dicséretes, hogy a vetített kijelző külön fizikai kapcsolókkal állítható.
Az alapváltozat 140 lóerős szintjéhez képest 200 ezer forint a felára a 165 lóerős teljesítményűnek, ez valójában egy kicsit szélesebb tartományban elérhető maximális nyomatékot, tehát pörgősebb motorhangolást jelent. Dinamikusan, de azért még nem sportosan mozgatja az Insigniát, 2000-es fordulatszám alatt csendesen tűri, ha terheljük, efelett jól húz, a száz kilométerenkénti 7,7 literes tesztfogyasztásával kibékültünk. A gyár által publikált WLTP-módszer szerinti, tehát a forgalomban mért fogyasztás száz kilométerenként az 5,7 és a 9,6 literes tartományban van.
Meggyűlt a bajunk ugyanakkor a motorleállítóval, amely nem kuplungolásra, hanem a fék felengedésére kelti életre a benzinmotort, és van olyan lejtő, amely még nem elég meredek ahhoz, hogy az ESP elgurulás elleni funkciója aktiválódjon. Ilyenkor a hátrafelé gördülő autóval kell megküzdenie az épp életre kelő erőforrásnak, és gyakran veszít, azaz lefullad. Csak fohászkodhatunk, hogy mire visszalépünk a fékre, ne guruljunk bele a mögöttünk lévő autóba. A lényeg persze, hogy könnyen kapcsolható váltóval, egészen jó futóműhangolással kárpótol minket az Insignia, még a nagy felnikkel is van értékelhető rugózási komfort, s kanyarban is jól fekszik az úton a nagy test.
Már az alapmotorral is elérhető minden kényelmi és biztonsági extrafelszerelés, amit csak az Insignia nyújtani tud, a tesztautóban is volt masszázsfunkciós vezetőülés, vetített kijelző és vezetéstámogató rendszerek hada, persze ilyenkor bőven 11 millió forint feletti összeg szerepel az árcédulán. A 7,66 millió forintos induló ár azon a szinten mozog, ahol a vetélytársaké, ezt követően pedig kicsik az ugrások az egyes szintek között, igaz, jórészt csak a további extraválasztás lehetőségét kapjuk meg ezzel. Az alapáron vállalt kétéves garancián felül további két évet vállalnak az autóra, de ennél nem egy vetélytárs kínál jobb feltételeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.