Az S osztályos Mercedes-Benz mindig is különleges helyet foglalt el az autóiparban. Csaknem négy évtizede íródó történetében még nem volt olyan generációváltás, amely ne hozott volna világújdonságot. Így nem a véletlen műve, hogy az értékesítési adatok alapján még mindig a Mercedesé a világ első számú luxusautója. A 2013 óta kapható nemzedékből 300 ezer kelt el a mostani modellfrissítésig. Mindez eléggé erős fegyvertény annak tükrében, hogy az Audi és a BMW is folyamatosan fejleszti csúcslimuzinjait.
A Mercedes-Benznél ez a modell a márka technikai tudását összegző guruló cégér,
a tulajdonos oldaláról nézve pedig egy jól felszerelt modell akár mobil komornyiknak is tekinthető. Az új S osztályban, melyet a háromágú menetfényről és a hármas osztású hűtőmaszkról lehet felismerni, az az érzése az embernek, hogy folyamatosan figyelik minden kívánságát. Például olyan komplett masszázsprogramot vonultat fel az autó, amelyik a legjobb masszőrnek is becsületére válna, ráadásul a hozzá illő hangulatvilágítást is kiválaszthatjuk.
Közben élvezhetjük a táncteremnyi lábhelyet az 5,27 méter hosszú nyújtott kivitelben, amelyhez távirányítóval vezérelhető multimédia-rendszer, összehajtogatható anyósülés és minihűtőszekrény is kérhető. De említhetjük az óránkénti 180 kilométeres tempóig aktív, úthiba-felismerő rendszert is, amely kamerákkal pásztázza a burkolatot, és a lengéscsillapítás állandó változtatásával képes kiszűrni az egyenetlenségeket.
A fényszóró külön csóvával világítja meg a felbukkanó gyalogosokat. A BMW 7-eshez hasonlóan itt is van már távvezérelhető parkolás. A bajor modellel szemben itt nem a kulccsal, hanem az okostelefonunkról irányíthatjuk be az autót a parkolóba. A technikai ínyencségek száma elképesztő – rendkívül bonyolult autóról van szó, amelynek a kezelését szokni kell.
Az S osztály igen nagy lépést tett az önvezető autók felé. A Mercedes-Benz nagyágyúja az autonóm kocsik ötös skáláján a harmadik szintet képviseli, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy az S osztály részben már képes az önvezetésre. Az ötös szint már semmilyen vezetői felügyeletet nem igényel. Képzeljék el azt a helyzetet, hogy belecsöppenünk egy nagy dugóba, és megkímélnénk magunkat a vezetés terhétől. Nincs más dolgunk, mint hogy benyomjuk az autonóm kormányzás gombját, majd a tempomattal kijelöljük azt a sebességet, amelynek eléréséig az autó magától gyorsíthat. Ezután gázadással indítjuk el a rendszert. Finom kormánymozdulatokkal tartja a sávot az S osztály, szabályozza a követési távolságot, és ha kell, autópályán magától vált sávot – elsőre egészen szürreális élmény.
A modellfrissítés nagy újdonsága, hogy a Mercedes ismét kínál soros hathengeres motort. A biturbó feltöltésű egységből a 400-as jelzésű 340 lóerős kivitelt fogtuk vallatóra, csendessége pedig egészen lenyűgöző. Nincs olyan markáns hangja, mint a BMW sorhatos dízeleinek, itt az utastértől teljesen elszigetelten dolgozik a motor, gázolajos mivoltát még hidegindításnál is letagadhatná. Döbbenetes, hogy 1500-as fordulatnál már feljebb kapcsolhat a váltó – egyébként 130-nál pont ennyit forog a főtengely. Utóbbihoz persze kell a kilenc fokozat, amelyek között nem gyorsan, de észrevétlenül kapcsolgat a sebességváltó. Ezt a hajtásláncot megismerve a benzinesek létjogosultsága inkább csak a még nagyobb erőtartalékban keresendő.
Ötvenkétmillió forintba kerül az S 400 d tesztautó a pontos konfiguráció szerint, vagyis ebből az összegből pontosan két „alap” S 350 d-t parkolhatunk be a garázsunkba. A 31 millió forintos alapárú S 400 d 4Matic Lang ideális konfigurációnak tekinthető, ráadásul olcsóbb a vele összevethető BMW 740Ld xDrive-nál, amely 320 lóerős és 32,54 millió forintot kérnek érte. Nem mintha ebben a szegmensben az a másfél millió bárkinek is nagy gondot okozna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.