BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A jövő év végén jönnek az emeletes motorvonatok

A 2019-es év végére a váci szakaszon járnak majd – Magyarországon elsőként – a Stadler KISS emeletes motorvonatok – idézi az MTI az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) parlamenti államtitkárát.

Rétvári Bence Vácon, a Pest megyei város vasútállomásán arról beszélt, hogy a növekvő igények miatt választotta a MÁV a kétszintes vonatok alkalmazását, mivel már nem lehet tovább sűríteni a vonatjáratokat. A váci vonal az egyik legkihasználtabb Magyarországon, hiszen egyre többen járnak dolgozni Budapestre az agglomerációból, Dunakesziről, Vácról vagy Szobról. A kétszintes vonatok a jövő év közepére fognak megérkezni, és 2019 végétől menetrend szerint közlekednek majd.

Forrás: MÁV-Start

Az államtitkár elmondta, hogy a most használt szerelvények 520 férőhelyesek, a kétszinteseken pedig csaknem 800 utas tud utazni, forgalomba állításuk tehát nagyban javítja a vonatok kapacitását. Ebben a régióban jövőre minden közlekedési lehetőség bővülni fog: az M2-es autóút 33 milliárd forintból kétszer két sávossá válik, a dunai hajózás 12,5 milliárd forintos turisztikai fejlesztései pedig megújítják a vízi közlekedést.

Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója szólt arról, hogy ez a vasúti szakasz nemcsak az ország legrégebbi, de az egyik legnagyobb forgalmú része is, amely a vasúthálózat utasszámának csaknem tíz százalékát adja. Tavaly 13,2 millióan utaztak ezen a szakaszon – tette hozzá. A MÁV vezetője elmondta, hogy a múlt év tavaszán írták alá azt a keretmegállapodást, amelyben 40 darab, 600 ülőhelyes emeletes motorvonatra szerződtek, az első 11 darabos flotta a jövő év második felében érkezik meg.

A motorvonatok alacsony padlós kialakításúak, légkondicionáltak, korszerű utastájékoztató rendszerrel és wifivel vannak felszerelve, rendelkeznek a kerekesszékes utasok számára kialakított mosdóhelyiséggel, és egyidejűleg akár 12 kerékpár is szállítható rajtuk. A 11 vonat vásárlását az Európai Unió 60,5 milliárd forinttal támogatja, így a kétszintes járművek fajlagos beszerzési ára 16,7 millió euró. A későbbi lehívási ütemekkel érkező vonatok a Budapest–Újszász–Szolnok és a Budapest–Hatvan–Gyöngyös vonalszakaszokon is közlekedhetnek a korábbi tájékoztatás szerint. A karbantartás a MÁV-Start saját szolnoki telephelyén történik majd. A vonatok 95 százalék feletti rendelkezésre állással üzemeltethetők.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.