Rétvári Bence Vácon, a Pest megyei város vasútállomásán arról beszélt, hogy a növekvő igények miatt választotta a MÁV a kétszintes vonatok alkalmazását, mivel már nem lehet tovább sűríteni a vonatjáratokat. A váci vonal az egyik legkihasználtabb Magyarországon, hiszen egyre többen járnak dolgozni Budapestre az agglomerációból, Dunakesziről, Vácról vagy Szobról. A kétszintes vonatok a jövő év közepére fognak megérkezni, és 2019 végétől menetrend szerint közlekednek majd.
Az államtitkár elmondta, hogy a most használt szerelvények 520 férőhelyesek, a kétszinteseken pedig csaknem 800 utas tud utazni, forgalomba állításuk tehát nagyban javítja a vonatok kapacitását. Ebben a régióban jövőre minden közlekedési lehetőség bővülni fog: az M2-es autóút 33 milliárd forintból kétszer két sávossá válik, a dunai hajózás 12,5 milliárd forintos turisztikai fejlesztései pedig megújítják a vízi közlekedést.
Csépke András, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója szólt arról, hogy ez a vasúti szakasz nemcsak az ország legrégebbi, de az egyik legnagyobb forgalmú része is, amely a vasúthálózat utasszámának csaknem tíz százalékát adja. Tavaly 13,2 millióan utaztak ezen a szakaszon – tette hozzá. A MÁV vezetője elmondta, hogy a múlt év tavaszán írták alá azt a keretmegállapodást, amelyben 40 darab, 600 ülőhelyes emeletes motorvonatra szerződtek, az első 11 darabos flotta a jövő év második felében érkezik meg.
A motorvonatok alacsony padlós kialakításúak, légkondicionáltak, korszerű utastájékoztató rendszerrel és wifivel vannak felszerelve, rendelkeznek a kerekesszékes utasok számára kialakított mosdóhelyiséggel, és egyidejűleg akár 12 kerékpár is szállítható rajtuk. A 11 vonat vásárlását az Európai Unió 60,5 milliárd forinttal támogatja, így a kétszintes járművek fajlagos beszerzési ára 16,7 millió euró. A későbbi lehívási ütemekkel érkező vonatok a Budapest–Újszász–Szolnok és a Budapest–Hatvan–Gyöngyös vonalszakaszokon is közlekedhetnek a korábbi tájékoztatás szerint. A karbantartás a MÁV-Start saját szolnoki telephelyén történik majd. A vonatok 95 százalék feletti rendelkezésre állással üzemeltethetők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.