Tavaly összességében több mint 2,4 millió autót értékesített a BMW Group, ami 4,2 százalékkal magasabb a 2016-os eladásszámnál. A BMW márkából kétmilliónál több fogyott, de a MINI is jól teljesített, ebből több mint 371 ezret értékesítettek világszerte. Rolls-Royceból pedig csaknem 3400 talált gazdára, aminek forgalma 16,2 százalékkal visszaesett, de az ügyvezető várakozásai szerint az új Phantom lendületet adhat az értékesítésnek. Massimiliano Di Silvestre azt is elmondta, hogy a BMW motorkerékpárokból 164 ezert adtak el világszerte.
Az elektromos és a plug-in hibrid autók eladásánál sikerült átlépni a százeres határt, ami 65 százalékos bővülést jelent. A BMW terveiben az szerepel, hogy 2019-ben már 500 ezer elektromos és plug-in hibrid (BMW és MINI) autót adnak majd el. A tervek szerint 2025-re a márka összes értékesített autójának 15-25 százaléka elektromos vagy plug-in hibrid meghajtású lesz majd.
Magyarországon tavaly 2698 új BMW-t adtak el, ami 13 százalékkal több, mint amennyit 2016-ban értékesítettek. A MINI modellekből sem sikerült még soha annyit eladni Magyarországon, mint 2017-ben, amikor a 2016-os eladásokhoz képest 59 százalékkal többet, 224-et értékesítettek.
Tehát mind a MINI, mind a BMW rekordokat döntött, a legnagyobb számban értékesített modell az 5-ös BMW volt, amiből 619 talált gazdára a magyar piacon, de jól fogyott a 3-as sorozat is, amiből 414-et adtak el.
A kormány elektromos autó vásárlási támogatásának is köszönhetően az elmúlt évben 127 darab i3-as és 13 darab i8-as autót értékesítettek. Az e-autók vásárlásához nyújtott kormányzati támogatás hasznos ösztönző, de az újdonsága miatt a kereskedelmi hálózat vállára nagy terhet rak – válaszolta a Világgazdaság kérdésére Massimiliano Di Silvestre. Az elektromos autók értékesítése és a töltőhálózat kiépítése terén egyébként Magyarország a közép-kelet-európai régióban kiemelkedő helyen áll.
A tavalyi rekordév után idén újabb sikerekre készül a BMW Group Magyarországon, amiben szerepe lehet az érkező hét-nyolc modellnek – emelte ki Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs igazgatója, aki ezek között említette a januárban érkező i3 S-t. Márciusban jön az új M5-ös BMW, és májusban debütál majd az i8 Roadster is, az év végén pedig az X7. Mindeközben a MINI egy optikai frissítést kap – tette hozzá Salgó.
A BMW magyarországi életében már hagyománya van a márka nagyköveteknek, idén három újat mutattak be: Osvárt Andrea színésznőt, Almási Kitti pszichológust és Schiffer Miklós stílustanácsadót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.