BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Apollo Tyres szűkülő nyereség mellett növelte bevételeit

Magasabb forgalmat ért el pénzügyi éve harmadik negyedévében és az első három negyedévben összesítve is az Apollo Tyres Ltd. indiai gumiabroncsgyártó konszern – közölte a cég magyar leányvállalata. A vállalatcsoport eredményessége azonban mindkét periódust tekintve nagy mértékben csökkent.

Magasabb forgalom mellett csökkent az Apollo Tyres Ltd. indiai gumiabroncs gyártó konszern nyeresége pénzügyi éve harmadik negyedévében – közölte az Apollo Tyres Hungary Kft.

A nem auditált adatok szerint az Apollo Tyres 2017/18-as pénzügyi éve decemberrel zárt harmadik negyedévében 40,16 milliárd rúpia (528,62 millió euró), az egy évvel korábbinál 17 százalékkal nagyobb értékesítési árbevételre tett szert. A negyedéves árbevétel a vállalat történetében először haladta meg a 40 milliárd rúpiát.

A kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 5,43 milliárd rúpiát (71,88 millió eurót) tett ki, kissé emelkedett az egy évvel korábbi 5,37 milliárd rúpiához képest.

Forrás: Apollo Tyres Hungary Kft.

A nettó nyereség azonban 2,45 milliárd rúpia (32,62 millió euró) volt, több mint 17 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 2,96 milliárd rúpiánál. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 5,81 rúpiáról 4,33 rúpiára csökkent.

Az üzleti év első kilenc hónapjában, a 2017. április-decemberi időszakban 1006,92 milliárd rúpia (1439,55 millió euró) értékesítési árbevételt ért el az Apollo Tyres, 9 százalékkal magasabbat az előző évi 97,94 milliárd rúpiánál.

Az EBITDA 12,09 milliárd rúpiára (162,77 millió euró) rúgott, szemben az egy évvel korábbi 15,81 milliárd rúpiával. A nettó nyereség 4,74 milliárd rúpiát (63,79 millió) tett ki, míg egy évvel korábban 8,71 milliárd rúpia volt. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 17,11 rúpiáról 8,97 rúpiára esett.

Az Apollo Tyres egy nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat, amely Indiában, Hollandiában és Magyarországon rendelkezik gyárakkal. A gyöngyöshalászi üzemet 2017 áprilisában adták át, a termelés fokozatosan indul. Ha a gyár eléri teljes kapacitását, évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani az európai piacra, több száz embernek biztosítva munkalehetőséget a régióban.

A vállalat saját termékeit Apollo és Vredestein globális márkanevek alatt hozza forgalomba. Az Apollo India egyik vezető márkája, míg a Vredestein egy európai prémium márka. A vállalat termékeit több mint 100 országban forgalmazzák.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.