A Budapest Taxi a tarifaemeléstől sokkal fontosabbnak tartja és ezért kezdeményezte, hogy a Btk. büntethetővé tegye a hatósági ár megsértését, ezáltal még szigorúbban fel lehessen lépni az utasokat megkárosító taxisokkal szemben – áll a Budapest Taxi közleményében.
A társaság egyetért az Európai Taxis Egyesület kezdeményezésével, hogy ne tiltsa a Fővárosi vezetés a taxikon elhelyezhető reklámokat. A reklámokból plusz bevétele lehet a taxis vállalkozóknak. A taxis cég szerint elfogadhatatlan a fővárosi vezetés érvelése, hogy arculatilag nem támogatja a reklámok elhelyezését, miközben a BKV buszok, villamosok, állomások reklám elhelyezése nem tiltott.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területe állami tulajdon, melynek kezelője jelenleg a Budapest Airport Zrt. A Budapest területén kialakított taxiállomások üzemeltetésének a joga a Budapest Közút Zrt.-t illeti meg. A Budapest Közút Zrt. a repülőtér, mint közforgalmú létesítmény esetében, a terület üzemeltetését végző gazdálkodó szervezettel szerződést köthet a taxiállomás üzemeltetésére.
A jogszabály szerint a Budapest Közút Zrt.-nek nem kötelező átengedni egyetlen egy budapesti taxiállomás üzemeltetési lehetőségét sem. Amennyiben még is szerződést köt akkor a szerződött félnek – jelen esetben a Budapest Airport Zrt.-nek egyenlő feltételeket kell biztosítani a taxi-szolgáltatásokat igénybe vevő utasoknak függetlenül attól, hogy melyik szolgáltatóval kívánnak utazni.
Jelenleg a repülőtéren keresztül Budapestre látogató utasokat taxirendelés során jelentős hátrány, kényelmetlenség éri, mert a repülőtér érkezési csarnokától csak távolabbi ponton tudják a szolgáltatást megkapni, míg a BA. Zrt-vel kapcsolatban álló szerződéses taxi szolgáltató gépjárművei közvetlenül a csarnok bejáratánál kaptak helyet.
Szeneczey Balázs Főpolgármester-helyettessel történt egyeztetésen az érdekképviseletek és a jelen levő fuvarközvetítők közül többen is kérték, hogy a rendelet előírásának megfelelő utasfelvételi pont biztosítása azonnal történjen meg és vizsgálják felül, hogy szükséges-e fenntartani a jelenlegi szerződéses állapotot, mert az kizárólag csak a jelzett rendeletben megjelenő speciális taxiállomás üzemeltetéséért díjat szedő üzemeltető érdekeit szolgálja.
A speciális taxiállomás üzemeltetés jogát a Főváros tulajdonában lévő Budapest Közút Zrt. ingyenesen engedte át, és így az évi 100 millió forintot meghaladó bevételből a Főváros egyáltalán nem profitálhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.